fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

ניתוחי חזה בגיל מבוגר

אחת מהתופעות הבולטות בתחום הניתוחים הפלסטיים בשנים האחרונות הוא גילם של הפונים לטיפול. היום זה כבר לא נדיר לראות במרפאה שלנו נשים בשנות ה- 50 וה- 60 לחייהן, אבל אלו מגיעות בעיקר לטיפולים הקשורים להסרת קמטים ומתיחת פנים. לטיפולים הקשורים לגוף וחזה מגיעות הצעירות יותר, אך מסתבר שבארה"ב המצב אולי מתחיל להיות שונה.

תופעה מתרחבת

החודש פורסמה בניו יורק טיימס ידיעה על מארי קולסטד, תושבת קליפורניה בת 83, שעברה פלסטי בן שלוש שעות שבמהלכו בוצעו בה הרמת שדיים והתקנת שתלים. קוסטלד, אלמנה שעדיין עובדת בתפריד משרדי, הסבירה את המניעים שהביאו אותה לבחור בהגדלת חזה בגילה: "השדיים הולכים לכיוון אחד והמוח לכיוון אחר", אמרה.

"מבחינה גופנית אני נמצאת בבריאות טובה, אז התחשק לי. מדוע לא לנצל את העובדה שאני בריאה?", קוסטלד סיפרה כי אימה חיה זמן רב והיא חושבת שהגנטיקה של אריכות הימים תעבור גם אליה. "אני לוקחת את זה כמובן מאליו שזה מה שיקרה גם לי, ואני רוצה שילדיי יהיו גאים באיך שאני נראית", אמרה.

קוסטלד היא חלק מתופעה ההולכת ומתפשטת בעולם המערבי שבה נשים בגיל שישים, שבעים ושמונים עוברות פלסטיים כדי למחוק את השנים. על פי האגודה האמריקנית לכירורגיה פלסטית, בשנת 2010 בוצעו 84,685 פלסטיים בקרב אמריקנים בגיל 65 ומעלה.

יש לציין כי בחודש יוני האחרון הזהיר ה-FDA כי נשים העוברות הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון יזדקקו לניתוח חוזר בתוך עשר שנים, בשל בעיות שונות שעלולות להתרחש בשתלים לאורך השנים ובהם דליפה, התקמטות של השתל, הצטלקות, כאבים וזיהומים.

פחות נפוץ בישראל

בישראל, לצערי, אין מסד נתונים מסודר ממנו אפשר לקבל נתונים על גילם של אלו העוברים פלסטיים, אבל מהניסיון וההתרשמות שלי, מעטות הן הנשים המבוגרות (50 ומעלה) שפונות לרפואה הפלסטית לניתוח הגדלת חזה, למתיחת בטן או שאיבת שומן.

זה לא בהכרח קשור לזה שמדובר בפרוצדורות מסובכות או בעייתיות לגיל מבוגר, אלא בעיקר בגלל שפשוט חלקים אלה פחות חשובים להן מבחינת המראה.

לגבי ביצוע חוזר של הגדלת חזה תוך 10 שנים, ההזהרה של ה- FDA, נועדה בעיקר כדי "לבטח" את המנתחים בארה"ב מפני תביעות עתידיות. המציאות היא שהשתלים המודרניים הם מתקדמים מאוד ועמידים לאורך זמן רב יותר מעשר שנים.

אם נשים רקע את החזה בצד, אז לנשים בנות 50 ומעלה חשוב מראה הפנים, מראה הצוואר (מידע נוסף על ניתוח מתיחת צוואר), או מראה האוזניים. למשל, לאחרונה אני מבצע לא מעט פעמים טיפול הנקרא "הקטנת תנוכי אוזניים", שמטרתו לקצץ את החלק המיותר בנמצא בתנוך האוזן ונוצר בעקבות דילול הרקמות בגיל מבוגר, לרוב אני עושה זאת במסגרת מתיחת פנים.

בכל מקרה, ניתוחי הגדלת חזה לנשים בנות 50 +  עדיין מאוד נדירים היום בישראל.

באופן כללי, אני לא חושב שצריך להסתכל על הגיל כשיקול אם לקבל את המטופלת לניתוח פלסטי. מה שיותר חשוב הוא מצבה הרפואי ומוכנותה לניתוח. זה נכון שבגילאים מבוגרים יותר צריך הרבה לשקול בכובד ראש את ההשלכות הרפואיות של פלסטי, אבל התקדמות הרפואה הפלסטית בהחלט מאפשרת לנו להגדיל את טווח הפונים לכל סוגי הטיפולים.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן