fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

המסת שומן בבטן, איך לשמור על התוצאות שהתקבלו?

המסת שומן בבטן

המסת שומן בבטן, איך לשמור על התוצאות שהתקבלו?

המסת שומן היא הליך כירורגי יעיל להסרת שומן עיקש מאזורים בעייתיים בגוף, מקומות שקשה להיפטר בהם מהשומן העודף בדרכים המוכרות של דיאטה ואימון גופני.

האזור והנטייה לשומן עיקש משתנה בין אדם לאדם ובמיוחד בין גברים לנשים, וכמובן שגן אורח החיים והגנטיקה משפיעים פה.

אבל איך לשמור על התוצאות שהתקבלו לאחר המסת שומן בבטן? כאן המקום להזכיר ולהדגיש כי המסת שומן היא לא תחליף לתזונה נכונה ולאורח חיים בריא המשלב אימון גופני, ואם אתם חושבים שאחרי המסת שומן בבטן, תוכלו להמשיך לא להתאמן ובמקביל לאכול פחמימות, סוכרים ושומנים ללא הכרה, ועדיין ליהנות מבטן שטוחה ומגזרה דקיקה יותר אתם טועים. כי כאן טמון הסוד להצלחה, ולשמירה על התוצאות.

אזור הבטן משפיע על המראה הכללי של הגוף, וגם על ההרגשה האישית שלנו. כשההיקפים שלנו מתרחבים, והבטן משתפלת, קשה להרגיש טוב בבגדים, וכמובן שזה לא אסתטי, ולא תורם לדימוי עצמי חיובי.

למי מתאים הליך המסת שומן?

הליך זה מתאים לאנשים בעלי אחוז שומן כללי נמוך באופן יחסי, שמקפידים על תזונה מאוזנת ואורח חיים בריא ופעיל, אך לא מצליחים להיפטר משומן עיקש באזור מסוים על ידי דיאטה או ספורט.

בגדול, על מנת לשמור על התוצאות, חשוב להקפיד על תזונה, ומומלץ לעשות פעילות גופנית אירובית ואנאירובית כדי לחזק את שרירי הבטן, ולמנוע מעודף שומן להצטבר באזור זה בשנית.

שאיבת שומן הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר בעולם המערבי כיום. הפרוצדורה הזו, שקיימת בצורתה המודרנית כבר למעלה מ-40 שנה, מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם: מחקרים רבים מראים ששאיבות שומן נחשבות למוצלחות מאוד ונשמרות גם שנים לאחר הניתוח . עם זאת, לא כולן יכולות לעבור את הניתוח .

למידע על מחירי שאיבת שומן לחצו כאן 

שאיבת שומן בבטן

מי המועמדת האידאלית?

נשים הנחשבות שמנות ובטוחות כי ניתוח שאיבת שומן יפתור את הבעיה יתאכזבו לשמוע כי במקרים רבים, הן לא יהיו המועמדות האידאליות לעבור אותו: המועמדת האידאלית היא בעלת BMI (מדד מסת גוף) תקין ובגדר הנורמה, שריכוז השומן שלה נמצא באזור ספציפי. כך למשל, אסור לנתח אישה בעלת מדד BMI גבוה מ-35, שכן הסיכון שבהרדמה עולה, כפי שגם מראים מחקרים בתחום. כדי להמחיש את הנושא במספרים, מדד BMI גבוה מ-35 מתקבל למשל במקרה שגובה האישה הוא 1.60 מטר ומשקלה 90 ק"ג (השמנת יתר).

כמובן שבמקרים אחרים כמו מצילי חיים יהיה ניתן לנתח גברים ונשים בעלי BMI גבוה מ-35, שכן חשיבות הניתוח גדולה במיוחד. יתרה מזאת – על המטופלים והמטופלות לזכור כי כמות השומן המרבית שתישאב היא עד 5 ליטרים – מה שככל הנראה לא יסייע לאנשים הסובלים מהשמנת יתר.

נמצאתי מתאימה. האם עליי להיכנס להרגלים נוקשים?

התשובה במקרה זה מעורבת – אם הייתן רגילות לאכול כמויות אוכל גדולות ומזון שנחשב לא בריא, כמובן שההמלצה היא להפסיק עם הרגלים אלו, ללא קשר לניתוח . באופן כללי, ניתן לומר שהשמירה על אורח חיים בריא לאחר שאיבת שומן, תתמקד בשתי נקודות:

 

  • דיאטה – בדרך כלל, הפונות לביצוע שאיבה יופנו לדיאטנית מוסמכת שתבדוק את התפריט אליו הן מורגלות ותמליץ על ביצוע התאמות ושינויים בו.
  • פעילות גופנית מבוקרת – תחילה יש צורך לבצע את הפעילות דרך רופא המשפחה כדי לבדוק שאין בעיה לבצע פעילות שכזו. אני ממליץ להירשם לאחד ממכוני הכושר ולבצע פעילות בתדירות גבוהה.

פעמים רבות, מניסיוני, ביצוע שאיבת שומן מכניסה את המטופלות למשטר קפדני ולמוטיבציה שתורמים להצלחה. עם זאת, תמיד ישנן נשים שיעדיפו להמשיך לאכול מוצרי מזון שמנים. ולא, במקרה זה המיתוס שלפיו יש צורך חוזר לא ממש אמיתי. כאשר אוכלים מזון שומני ולא בריא לאחר הניתוח , השומן מצטבר במקומות שונים בגוף ולא במקום אחד. לכל החוששים מעיוות דווקא במקום שבו בוצעה שאיבת השומן, אין מה לחשוש. עם זאת, השומן נאגר במקומות שונים בגוף ומתפזר בו באופן אחיד, כך שנדיר מאוד לראות נשים שמבצעות שאיבת שומן פעמיים באותו אזור במהלך חייהן.

האם יש חלופה לניתוח שאיבת שומן?

אם אתן מפחדות מביצוע , ישנן כיום דרכים לא פולשניות לבצע המסת שומן, כמו למשל המסת שומן באמצעות גלי אולטרסאונד. הפעולה שמבוצעת היא פיצוץ של תאי השומן, אבל בפעולה זו השומן לא יוצא מהגוף – ובאופן אישי, קשה לי להאמין לשיטות השונות הקיימות כיום. כמו אן, איננו יודעים מה השפעתן ארוכות הטווח. בשורה התחתונה, אני ממליץ על השיטה הטובה ביותר המטפלת ישירות בבעיה: שאיבת שומן, שמבוצעת בהצלחה כבר למעלה מ-40 שנה.

 

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן