fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

מיני מתיחת בטן – כל מה שרציתן לדעת

מיני מתיחת בטן

בעולם הניתוחים הפלסטיים, קיימים חידושים חדשות לבקרים ומגוון פרוצדורות שניתן לבצע באזורים שונים בגוף. אחת הפרוצדורות בה נתקלתי לאחרונה ומוכרת כבר מספר שנים, היא מיני מתיחת בטן. מדובר מתיחת בטן לכל דבר, אך בסדר גודל קטן יותר, באזור מצומצם ומוגדר מראש, המיועד לנשים ולגברים שאינם מרוצים ממראה האזור שמתחת לטבור וסובלים מעודפי עור קטנים באזור זה.

מיני מתיחת בטן הוא ניתוח שמטרתו עיצוב מחדש של דופן הבטן.

ניתוח זה מטפל בכל שכבות השומן שבדופן הבטן, מלבד השומן העמוק.

הניתוח נעשה על ידי חתך בבטן התחתונה, מבצעים הפרדה עד לאזור קשת הצלעות וחושפים את השרירים.

בשלב זה מהדקים את שרירי הבטן אחד לשני. אחרי כן, מסירים את השומן השטחי ועודפי העור שנותרו מאזור החתך עד אזור הטבור. את הטבור משמרים וממקמים מחדש.

 

הכינוי הנפוץ להליך –  הסרת סינר

הליך מיני מתיחה של הבטן התחתונה ידוע גם בכינויו 'הסרת סינר'.  החתך נעשה בבטן התחתונה.

דרך החתך יוצרים הפרדה של העור והשומן מהשרירים, עד לגובה הטבור וחושפים את שרירי הבטן התחתונה. אפשרי להדק את השרירים רק באזור התחתון של הבטן, ואת עודפי העור והשומן פשוט מסירים.

אפשר להרחיב את ההליך לשאיבת שומן באזורים נוספים בבטן, לפי הצורך. הניתוח מתאים במיוחד לנשים עם עודפי שומן ועור באזור הבטן התחתונה, מתחת לטבור.

ההליך לא מתאים לנשים עם עודפי עור באזור העליון של הבטן, או מי שזקוקה להידוק השרירים בבטן העליונה.

חשוב לציין כי עבור מטופלים אשר סובלים מעודף משקל משמעותי, ניתוח מתיחת בטן מכל סוג מהווה סיכון גדול. ישנם מקרים בהם מטופלים סובלים מ'סינר' באזור התחתון של הבטן.

הסרת 'סינר' זה תשפיע רבות על הדימוי העצמי של המטופל/ת, על ההרגשה הכללית,  ואף תסייע להם להשיל ממשקלם. עבור מטופלים כאלה,  הליך כירורגי זה הוא הפתרון האידיאלי.

מיני מתיחת בטן

בדרך כלל, כשמדברים על מתיחת בטן ומזכירים את המילה "מיני", מתכוונים למתיחת בטן קטנה באזור הבטן התחתונה שבין הטבור לערווה. מדובר באזור שאורכו כ-10-20 סנטימטרים בלבד והוא מוגבל לרוב, מכיוון שאין בו הרבה עודפי עור.

לכן, המועמדים (ובעיקר המועמדות)לניתוח זה, מצומצם. בדרך כלל יהיה מדובר בדוגמניות, בנשים צעירות, או אפילו כאלה שמתאמנות באופן קבוע אך סובלות מעודף עור קל מאוד רק באזור זה.

מניסיוני, במקרים רבים ישנם עודפי עור גם בצדדים ולא רק במרכז הבטן התחתונה. במקרה זה, מיני מתיחת בטן לא תסייע מאוד למטופלות ולמטופלים, שכן היא אינה מגיעה לצדדי הבטן, ויהיה צורך לבצע את הניתוח הרגיל והמסורתי. כך למשל, נשים לאחר לידה הסובלות מעודפי עור במספר אזורים, לא יוכלו להסתפק בפרוצדורה ספציפית זו.

מכיוון שמלכתחילה מדובר בפרוצדורה מצומצמת בהשוואהלניתוח מתיחת בטן קלאסי, תוצאותיה יהיו ניכרות פחות לעין. עם זאת, כל עוד המטופלות והמטופלים נבחרים בקפידה ואכן מתאימיםלניתוח , הוא יחזיק לאורך זמן, בדיוק כפי שה הקלאסי מחזיק.

ובכל זאת, מה היתרונות במיני ניתוח מתיחת בטן ?

  • צלקת קטנה יותר – הפרוצדורה כאמור, פחות משמעותית ולכן הצלקת שתישאר לאחרהניתוח קטנה יותר.
  • הטבור נותר במקומו – מתיחת בטן רגיל, יש צורך בהזזה של הטבור לאחר מתיחת העור מחדש. מכיוון שכאן הפרוצדורה קטנה יותר והטבור מוגדר כגבול העליון שלה, אין צורך להזיזו ממקומו.
  • משך החלמה קצר יותר – אם הקלאסי ניתן לשוב לתפקוד כרגיל ולהגיע לעבודה לאחר כשבוע, בגרסה הקטנה יותר שלהניתוח ניתן לעשות זאת כבר אחרי כשלושה-ארבעה ימים.

 

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן