fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

מאיזה גיל כדאי להתחיל מתיחת פנים ?

ככל שאנו מתבגרים, סימני הגיל הולכים ונראים באופן משמעותי יותר בעור הגוף, ובמיוחד באזור הפנים. סימני הגיל מופיעים לרוב בגילאי 50-60, אך במקרים מסוימים ניתן לראותם עוד לפני כן. לכן, גברים ונשים רבים מחפשים פתרון אסתטי שיאפשר להם ליהנות מעור פנים חלק וממראה צעיר ובריא יותר.

אחד הפתרונות היעילים למראה עור עור מתוח יותר ופחות נפול של הפנים הוא באמצעות מתיחת פנים. מעבר לשיפור אסתטי משמעותי במראה הפנים, זוכה המטופל גם לשיפור משמעותי באיכות חייו וזוכה לדימוי עצמי גבוה יותר. מטופלים אחרי מתיחת פנים זוכים גם לתגובות חיוביות מהסביבה, והניסיון מראה כי חזות צעירה ורעננה מסייעת גם לנושאים חשובים ומהותיים בחיים כמו קריירה, אפשרויות קידום בעבודה ויחסים טובים יותר עם בני זוג.

הפנים הן החלק הכי בולט והכי חשוב במראה הכללי שלנו. מראה הפנים שלנו משפיע ישירות על הרושם הראשוני שאנו יוצרים. אישה עם פנים צעירות, רעננות ונטולות קמטוטים, תהיה מושכת יותר וגם תרגיש  צעירה יותר מבחינה נפשית, לא רק ויזואלית, לעומת אישה עם פנים עייפות עם קמטים רבים.

למה כדאי לעבור מתיחת פנים ?

יש כיום הליכים שונים של מתיחת פנים, רובם כירורגיים בדרגות שונות. ניתן לבצע מתיחת פנים עם חוטים – שנחשב להליך קצר מהיר וקל יותר. ויש ניתוחים מורכבים יותר שאף נחשבים כניתוחים המורכבים ביותר בכירורגיה הפלסטית.

עם השנים הפנים שלנו מזדקנות. קמטים וקמטוטים מתחילים להיווצר במצח, בצדי העיניים באזור הלחיים, בזוויות הפה, סביב השפתיים, בקדמת האוזניים,, בקדמת האוזניים, סביב הפה ובצוואר. שכבות שומן יורד לכיוון קו הלסת ומטשטש אותו. עם השנים, יש הידרדרות תמידית באיכות העור, פגמי שמש מתחילים לצוץ, כתמי פיגמנטציה, כמות סיבי הקולגן והאלסטין בעור פוחתת, והתוצאה היא עור רפוי במראה עייף ומבוגר, וקמטי הבעה.

יש גורמים רבים שאחראיים לתהליך הזדקנות העור, הראשון שבהם הוא כאמור הגיל, גם לגנטיקה תפקיד חשוב, חשיפה לשמש וקרני UV, עישון והרגלי תזונה.

באילו מקרים מתאים ניתוח מתיחת פנים ?

ניתוח מתיחת פנים יטפל בעיקר הבעיות הקשורות להיווצרות הקמטים, ירידת בכמות שומן הפנים וצניחת העור, אך לא ישפר את איכות העור והפיגמנטציה (לבעיות אלו יש פתרונות בצורת טיפולים קוסמטיים בטכנולוגיות מתקדמות, ובשילוב מוצרי טיפוח מתאימים).

עד גיל 40-50 לרוב הזרקות של חומרי מילוי יעשו את העבודה, בוטוקס, חומצה היאלרונית, פילינג, או הליך מתיחת פנים באמצעות חוטים, שזהו הליך לא כירורגי, ופשוט יותר. מגיל 50

מתי מומלץ לעבור מתיחת פנים ?

חשוב לציין כי אין גיל קבוע בו מומלץ לעבור מתיחת פנים, מאחר שקצב הזדקנות העור שונה בין מטופלים. יש לזכור כי קצב התפתחות העור וקצב הזדקנותו שונים מאדם לאדם, כאשר לכל אורך החיים מתרחשים תהליכים וקיימים גורמים רבים המשפיעים על הזדקנות העור.

בין היתר, מדובר בגורמים כמו מטען גנטי, מחלות, עישון, אורח חיים לא בריא, תזונה לקויה, מתח נפשי (סטרס), נטילת תרופות, חשיפה ממושכת לשמש ועוד. גם ירידה משמעותית במשקל עלולה לגרום למראה של עור נפול וזקן יותר.

לכן, אין גיל בו כדאי להתחיל לשקול ניתוח מתיחת פנים, וכדאי לפנות לייעוץ מקצועי ולקבל הנחיות מרופא מנוסה. עם זאת, כדאי לדעת כי הגיל הממוצע לניתוח מתיחת פנים הוא גיל 50. למעשה, מתיחת פנים מבוצעים גם בקרב גילאים צעירים יותר מגיל 50, אך הם פופולריים יותר בקרב אנשים מעל גיל 50.

לאחר אבחון עור הפנים של המטופל ובדיקות רפואיות שונות, יכול הרופא להמליץ על ניתוח למתיחת פנים. יש מספר שיטות של מתיחת פנים, לכן הרופא יעניק הסברים מפורטים על ההליכים הקיימים ויציין גם סיכונים אפשריים.

הניתוח עצמו נערך תחת הרדמה כללית ובמהלכו כורתים עודפי עור ורקמות שומן. נהוג לעצב את הפנים כדי לקבל מראה אסתטי, ומהדקים במהלכו את מעטפת השרירים.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן