fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

מהו ניתוח הצמדת אוזניים?

בעבר היה נהוג לחשוב שניתוח הצמדת אוזניים בולטות מתאים בעיקר לילדים עם בעיה זו, ובעקבות זאת סובלים מדימוי ומביטחון עצמי נמוך. אלא שלא כך הדבר. אוזניים בולטות עלולות לפגוע לא רק באיכות החיים של ילדים, אלא גם באיכות חיים של מבוגרים.

זו גם הסיבה הצמדת אוזניים הפכה לפופולרית עד מאוד בשנים האחרונות, והיא מתבצעת בהיקפים גדולים למדי ולא רק בילדים, אלא גם במתבגרים ומבוגרים אשר חושקים בפנים אסתטיות יותר.

מדוע לבצע ניתוח אוזניים בולטות ועבור מי הוא מיועד?

ראשית, קצת על התופעה. בסביבות גיל שש, האוזניים שלנו מסיימות את תהליך ההתפתחות שלהן כמעט לחלוטין, ולכן לא ניתן לבצע זה לפני גיל זה. מעבר לכך, ניתן לבצע הצמדת אוזניים בכל אדם, כולל בגילאים מבוגרים (50-60). בעזרת הניתוח ניתן לשפר את האסתטיקה של הפנים בצורה ניכרת, במיוחד במצבים שבהם אין סימטריה בין האוזניים (מצב שרק אוזן אחת בולטת בעוד שהשנייה לא).

הצמדת אוזניים

אופן ביצוע הניתוח

ניתוח אוזניים בולטות אורך בממוצע בין שעה לשעה וחצי וניתן לעבור את ההליך בהרדמה כללית, זאת כמובן בהתאם למורכבות הניתוח ולגיל של המטופל.

הניתוח מבוצע בצורה הבאה: ראשית, הוא יכול להתבצע בהרדמה מקומית או כללית. המנתח מבצע חתך בחלק האחורי של האוזן, כדי לגרום לכך שהצלקת שתיווצר , לא תהיה נראית לעין לאחריו. לאחר מכן, מעצב המנתח את הסחוס של האוזן לצורה המתבקשת, כשבמקרים מסוימים אף יסיר המנתח חלק קטן ממנו כדי ליצור צורה אסתטית יותר.

ההתאוששות

ברוב המקרים, מטופלים משוחררים לביתם מספר שעות לאחר ניתוח הצמדת אוזניים, עם חבישה באזור הניתוח וכמעט ללא כאבים (אם כן מופיעים כאבים, מדובר בדרך כלל על כאבים מקומיים וקלים, שעימם ניתן להתמודד על ידי נטילת אקמול או אופטלגין). בכל אופן הכאבים אמורים להיעלם כמעט לחלוטין 8-24 שעות מה עצמו.

לאחר ביצוע הניתוח קיים סיכוי כי האוזניים יהיו כחלחלות ומעט נפוחות, אך אלו צפויים לחלוף בתוך ימים ספורים.

מדוע חשוב לבחור מנתח מומחה?

בניגוד לניתוחים רבים אחרים, כשמדובר על הצמדת אוזניים, התוצאות הן קבועות ונותרות ללא שינוי. חשוב לזכור: קשה מאוד לתקן סיבוכים שנעשו באוזניים לאחר כושל. לכן, חשוב עד מאוד לבצע זה אצל מנתח בעל ניסיון בתחום, שכן אם הניתוח מבוצע בהצלחה ישנו שיפור משמעותי הן במראה של המטופל והן בביטחון העצמי שלו.

ביצוע ניתוח זה אצל מנתח ללא ניסיון בטיפול עלול לגרום לכשל או אי עמידה בציפיות, אשר עלולים להסב עוגמת נפש ופגיעה קשה בביטחון העצמי של המטופל לאורך זמן רב

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן