fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

על תקופת ההחלמה וההתאוששות ממתיחת בטן

נשים וגברים העומדים בפני מתיחת בטן, נוטים לחשוב רבות על ההחלמה מה , ההתאוששות וכמובן על הצלקת שצפויה להיווצר כתוצאה ממנו. תפקידו של המנתח הפלסטי, מלבד ביצוע הניתוח , הוא הרגעת המטופלים, מתן תשובות לשאלות אלה והכנתם לתקופת ההחלמה וההתאוששות. מכיוון שמדובר בפרוצדורה משמעותית, תקופת ההחלמה נחשבת ארוכה יחסית, אבל בסופה יהיה ניתן לשוב לפעילות רגילה בדרך כלל.

מטבע הדברים, ההחלמה כתוצאה ממתיחת בטן עלולה להיות לא נוחה ומלווה במעט כאבים. בדרך כלל, בשימוש במשככי כאבים, בהישמעות להוראות הרופא המטפל ועם קצת סבלנות, תקופת ההחלמה תעבור בהצלחה.

מה אמורים להרגיש אחרי הניתוח ?

בימים שלאחר הניתוח , צפויה הבטן להיות מעט כואבת ונפוחה, במיוחד באזור שבהם ישנם תפרים – וכדי להקל על התחושה ניתן להשתמש במשככי כאבים. כמו כן, ייתכן שתיתקלו בדימומים ועליכם לדעת כי הדבר נורמלי.

עוד עליכם לצפות לקושי מסוים לעמוד באופן מתוח וזקוף בימים הראשונים לאחר מתיחת בטן – אך מומלץ לחזור ללכת זקוף מוקדם ככל האפשר.

במקרים נדירים, עלולים להופיע סיבוכים כמו זיהום או קרישי דם. כדי למנוע סיבוכים אלו, חשוב לא לעשן ולהישמע לכל הוראות הרופא המנתח.

החלמה מניתוח מתיחת בטן

ההתאוששות והחלמה

לאחר מספר שבועות מנוחה, אפשר לשוב באופן הדרגתי לפעילות פיזית. במשך כחודש וחצי עליכם לחגור חגורת בטן, שעלולה להפריע מעט, אבל היא חיונית בתהליך ההחלמה וההתאוששות.

לאחר כשבוע מה יוסרו התפרים החיצוניים, ואלו העמוקים יותר לאחר מספר שבועות. בדרך כלל ישנה תחושה מוזרה באזור הבטן התחתונה לאחר הניתוח , ובמהלך החודשים שלאחר הניתוח , אתם צפויים לחזור ולהרגיש כרגיל.

אם אתם פעילים בדרך כלל, חשוב מאוד לנוח ולהיות 'רגועים' במהלך תקופת ההחלמה, לצד נטילת התרופות שעליהן המליץ הרופא המנתח – וכך תמנעו התפתחות סיבוכים כמו זיהומים. לאחר שתראו את הרופא שוב, בתום תקופת ההחלמה, תוכלו לשוב לפעילות הרגילה.

ומה עם הצלקת?

מתיחת בטן כוללת מטבע הדברים צלקת, אך החתך מבוצע מתחת לקו בגד הים על מנת שלא יוכלו לראות אותו. הצלקת לא תיעלם, אך תגליד לאחר כמה שבועות. לניסיון הרופא המנתח ישנה משמעות קריטית בכל הקשור לצלקת שלאחר מתיחת בטן. רופא בעל ניסיון יוכל לבצע בצורה מקצועית, תוך שהוא משאיר צלקת שאינה משמעותית, ככל הניתן.

 

 

 

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן