fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

הצלקת הנותרת לאחר מתיחת בטן

מתיחת הבטן (Abdominoplasty) הוא בו מסירים עודפי שומן ועור משיפולי הבטן, כאשר המטרה היא לעצב את פלג הגוף המרכזי ולהחזיר לו מראה צעיר יותר. מלבד הפן האסתטי של הניתוח , הוא גם מצמצם את היקף הבטן ומחזק את שרירי דופן הבטן.

הזרקה למצח

זוהי פרוצדורה מצוינת עבור נשים וגברים המבצעים אותה בהצלחה ברחבי העולם וכמובן בישראל. כתוצאה מ מתיחת בטן עלולות להישאר צלקות, אך הן לא בהכרח יהיו צלקות רציניות. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על מידת הצילוק, אותו הרופא המנתח מנסה לצמצם ככל האפשר.

אפשריים

ישנם מספר סוגי אפשריים למתיחת בטן. על מנת לבצע מתיחת בטן מלאה, יש צורך בחתך בשפולי הבטן, מעל למפשעה. בעזרת הידוק שרירי דופן הבטן הרפויים ומיקום מחדש של הטבור על פני העור המתוח ניתן לעצב את מראה דופן הבטן. חשוב לזכור שהמנתח עושה מאמצים גדולים כדי לוודא שהצילוק יהיה מינימלי.

ב מתיחת בטן חלקי (שאינו נפוץ במיוחד, כפי שהסברתי במאמר אחר כאן), מותחים את הבטן התחתונה בלבד, בלי לגעת באזור הטבור ובשרירי הבטן העליונה. זה עדיף במקרה שמעוניינים לטפל בקפל בטני קטן בלבד. ההחלמה ממנו מהירה יותר והצלקת קטנה בהרבה.

מה אתם יכולים לעשות?

אלמנט מרכזי בביצוע מתיחת בטן הוא ניסיונו של הרופא המנתח. רופא מנוסה יידע לבצע את הניתוח באופן המקצועי ביותר, תוך השארת צלקת קטנה ולא משמעותית ככל האפשר. אלמנט נוסף המשפיע על הצילוק של הניתוח הוא תקופת ההחלמה. האשפוז לאחר הניתוח יכול לנוע בין כמה שעות ליומיים, אך ההחלמה אורכת מספר שבועות שבמהלכם ניתן לחזור לשגרה, אך להקפיד על מספר כללים. לאחר הניתוח הבטן תיחבש בחגורת בטן, אותה יש לשמור למשך כחודש.

את התפרים החיצוניים של הניתוח מסירים לאחר כשבוע, ואת העמוקים יותר לאחר כשבועיים. במהלך תקופת ההחלמה רצוי לשמור על פעילות גופנית מינימלית ולאמץ את אזור הבטן כמה שפחות. רק לאחר כחודש וחצי אחרי הניתוח מומלץ לחזור לפעילות פיזית מלאה. בזמן הזה החתכים אמורים להחלים ולהגליד סופית, והצלקת שתישאר היא בחלק גדול מהמקרים דקה ולא מאיימת.

זכרו – אתם מגיעים לביקורת מספר פעמים לאחר הניתוח , בין השאר להסרת תפרים. הרופא יוודא שההחלמה מתקדמת בצב טוב ונכון. חשוב מאד להקשיב להנחיות שלו, שיכולות לכלול גם הנחיות לבוש ותזונה מסוימות, אשר ישפיעו על ההחלמה.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן