fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0506906090

הקשר בין הרזיה אינטנסיבית לניתוח מתיחת פנים

כמה פעמים יצא לכם לראות באתרי האינטרנט תמונות "לפני-אחרי" של נשים וגברים שמשקלם היה גבוה מאוד, ולאחר דיאטה אינטנסיבית הם נראו רזים משמעותית? תמונות כאלה נראות המון ברשת, אבל בצד ההצלחה והסיפוק לאחר ההפחתה במשקל, ישנם שינויים שונים בגוף שבהם בחלק מהמקרים יש לטפל. אזור הפנים למשל, עובר שינויים משמעותיים מאוד לאחר השמנה והרזיה דרסטיים.

הרזיה וניתוח פנים

לאחרונה עסק כתב העת המוביל Plastic and Reconstructive Surgery של האגודה האמריקנית לניתוחים פלסטיים בתופעה שכיחה מאוד: ניתוח מתיחת פנים לנשים שעברו הפחתה משמעותית במשקלן. במחקר בנושא נבדקו 22 מטופלים שגילם הממוצע הוא 53 ועברו מתיחת פנים לאחר שהשילו ממשקלם בממוצע כ-65 ק"ג. החוקרים גילו שישנם מאפיינים ספציפיים למטופלים אלו. ברוב המקרים, מראה הפנים יהיה מבוגר יותר, אך ניתן לציין מספר מאפיינים כלליים.

מה מאפיין פנים שעברו תהליכי השמנה והרזיה מסיביים?

  • 1. התרופפות עור ועודפי עור – בתקופת ההשמנה, העור נמתח מאוד, ולאחר ההרזיה, כשהנפחים יורדים, לא תמיד העור חוזר לקדמותו. בדרך כלל, העור יתקשה לחזור לקדמותו ככל שהגיל עולה. העור של נשים צעירות למשל, יוכל במקרים מסוימים לחזור לקדמותו לאחר ההרזיה, אבל בגיל מבוגר זה ככל הנראה לא יקרה.
  • 2. ירידת נפחים – הירידה מתרחשת בכל חלקי הפנים, הבולט שבהם הוא הלחיים. בנוסף, יש העמקה של הקפלים בשני צידי האף שנעשים עמוקים יותר בגלל ההתרוקנות. בנוסף, ניתן לומר שיש ירידת נפחים מסביב לפה ומשני צידי הרקות.
  • 3. התרופפות של מעטפת השרירים – המעטפת עוברת התרופפות בתהליך ההשמנה וההרזיה. היא אינה אלסטית ולא עומדת בשינויים אלו.
  • 4. הבלטת שני 'פסים' של שרירים – מדובר בשתי בליטות בצוואר וקיימת הבלטה של שריר הפלטיסמה.

ההבדלים מתיחת פנים במקרים אלו

לשינויים שציינו יש השפעות לאופן שבו יבוצע מתיחת פנים. בדרך כלל, טיפול שמרני לא יסייע במצבים אלו. כך למשל, בגלל עודפי העור, הצלקות מה יהיו ארוכות יותר – זאת מכיוון שיש יותר עור מהממוצע. החתך הרגיל יוביל לגישה מוגבלת של המנתח, ובכך לתוצאות שאינן אסתטיות.

בנוסף, במקרים של הרזיה קיצונית, יש צורך לבצע הזרקת שומן באזורים שהתרוקנו, בעיקר בלחיים, בשני צידי האף ולעתים ברקות, באמצעות שומן הנלקח מהגוף. כל זאת נעשה במסגרת הפרוצדורה הניתוחית. אם לא מבצעים זאת, הפנים ייראו זקנות ומרוקנות לאחר הניתוח . בניגוד לניתוחי מתיחת פנים "רגילים", בהם אנו מהדקים פעמים רבות את מעטפת השרירים, לעתים יש צורך לחתוך את המעטפת. גם היא עוברת התרופפות בתהליך ההשמנה וההרזיה כאמור. נקודה נוספת וחשובה היא הצורך להפריד ולתפור את שני ה'פסים' מתחת לצוואר, כדי לקבל צוואר חלק.

תופעה נוספת ששכיחה יותר בקרב מטופלים שעברו הרזיה קיצונית, היא נטייה ליותר שטפי דם, זאת מכיוון שבזמן ההשמנה מתפתחים כלי דם גדולים שנשארים לאחר ההרזיה. במקרים ספציפיים, חלק מכלי הדם מפתחים דימום ולכן השכיחות של שטפי דם לאחר הניתוח גבוהה יותר מהרגיל. עם זאת, מדובר במצב זמני בלבד. במקרים אלו, יש צורך להשאיר את הנקזים למשך יותר מ-24 שעות.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן