fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

תהליך החזרה לשגרה לאחר מתיחת פנים

סימני הגיל נראים על הפנים בשלבים שונים של החיים, בהתאם למאפיינים של כל גבר ואישה. למשל: עישון, חשיפה לשמש, גנטיקה וכדומה. לכן, קיימת התעניינות בנושא מתיחת פנים, שנועדה לטפל בסימני הגיל ו'להחזיר את השעון לאחור', בכל הקשור למראה הפנים.

הזרקה לשפתיים

הניתוח מבוצע בהרדמה כללית ובו מהודקים שרירי הפנים ושרירי הצוואר, נכרתים עודפי העור ומבוצעת תפירה של אזורים אלו בחוטים נמסים. דגש מרכזי מתיחת פנים הוא הידוק מרבי של מעטפת השרירים בפנים, תוך שמירה על התוצאה הרצויה, ללא עיוות כלשהו. לשם כך יש צורך לבחור ברופא מנתח בעל ניסיון בתחום.שאלות רבות שמגיעות מצד מטופלות, נוגעות פחות לניתוח עצמו ויותר לתקופה שאחריו – כלומר, ההתאוששות מה והחזרה לשגרה. להלן כמה נקודות שחשוב לדעת בהקשר זה.

  • ריפוי הפצעים בפנים – אספקת הדם הטובה לאזור הפצע מביאה לריפוי מצוין. המעשנים והמעשנות מביניכם צריכים לדעת שעישון בסמוך לניתוח (לפניו ואחריו) עלול להזיק לתהליך באופן משמעותי. לכן, יש להפסיק לעשן לפחות שבועיים לפני ביצוע הניתוח ובחודש שלאחריו. העישון בתקופת ההחלמה עלול להוביל לסיבוכים כמו פתיחת תפרים או נמק בעור.
  • "כמה ימי מחלה אצטרך לקחת?" – שאלה זו נשאלת לא מעט. השחרור הביתה בתום מתיחת פנים הוא בבוקר שלמחרת הניתוח , לאחר כמה פרוצדורות כמו חפיפה לשיער, הוצאת התחבושות והנקזים. מכאן ואילך יש לנוח בבית במשך 7 עד 10 ימים. לאחר מכן, אפשרי לחזור לשגרה בהדרגה. ביקורת ראשונה אצל הרופא תיעשה לאחר תקופה זו וביקורת נוספת לאחר כחודש ימים.
  • אפשרי לחזור לעבודה מיד לאחר ההתאוששות? – שאלה זו היא אינדיבידואלית. יש מטופלות שיוכלו לחזור לעבוד בצורה טובה כבר לאחר כשבועיים, ויש שלאחר כשלושה שבועות. בכל מקרה, מתיחת פנים לא 'משביתה' את הנשים העוברות אותו לאורך זמן.
  • "אני אוהבת לעשות ספורט. מתי אוכל לשוב לפעילות?" – נשים וגברים שמעוניינים לחזור לשגרת אימונים או פעילות ספורט, יוכלו לבצע זאת בהדרגה לאחר כחודש עד חודש וחצי מ מתיחת פנים. מומלץ להתייעץ לפני כן עם הרופא המנתח.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן