fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0506906090

מה ההבדלים והאם ניתן לשלב בין מתיחת בטן ושאיבת שומן

רבים מהמטופלות הפונות אל מרפאתי שואלות מהם ההבדלים בין מתיחת בטן לבין שאיבת שומן, ואם ניתן לשלב בין שני הניתוחים הללו. ראשית נעמוד על ההבדלים בין שתי הפרוצדורות ובהמשך נראה כיצד ניתן לשלב בין שתיהן.

שאיבת שומן

מה ההבדלים?

מתיחת בטן נועד למלא שתי מטרות. הראשונה: היפטרות מעודפי העור המיותרים לאחר ירידה דרסטית במשקל בעקבות הרזיה או הריונות גדולים למשל. המטרה השנייה: חיזוק מעטפת השרירים באזור הבטן.

מתיחת בטן ושאיבת שומן

ניתוח שאיבת שומן לעומת זאת, נועד לשאוב עד 5 ק"ג שומן מהבטן. השאיבה מתבצעת מדופן הבטן, שם מרוכז בדרך כלל רוב השומן. חוקר בשם מטראסו שבדק תחום זה לעומק, הגיע למסקנה כי שאיבת שומן מדופן הבטן המרכזית (מעל ומתחת לטבור) עלולה להביא לנמק של העור באזור זה, ולכן ההמלצה היא להימנע משאיבה באזור זה – במיוחד אצל מעשנות. צדדי דופן הבטן, כך נמצא, הם האזורים הבטוחים ביותר לשאיבת שומן.

שילוב של מתיחת בטן ושאיבת שומן

ניתן ואף רצוי, במקרים מסוימים, לשלב בין שתי הפרוצדורות, אך לפני ביצוע הניתוח יש להתייעץ עם רופא מתאים היודע להתמודד עם ניתוח מסוג זה. להערכתי ומניסיוני, ב-4 מכל 5 מתיחות בטן משולבת גם שאיבת שומן. במקרים מסוימים ניתן לבצע את השאיבה ללא מתיחת בטן, בעיקר אם המטופלות הן נשים צעירות שלא עברו לידות או שינויי משקל דרסטיים.

ביצוע הניתוח המשולב מתחיל בהזרקת נוזל המקל על שאיבת השומן ולאחר מכן מתחיל מתיחת הבטן. לאחריו, ניגשים לביצוע השאיבה. מכאן ועד לסיום הניתוח המשולב, שתי הפרוצדורות מבוצעות במקביל. משך הניתוח המשולב הנו בין שעה וחצי לשעתיים. לאחר ביצוע הניתוח ישנה התאוששות קצרה. תקופת ההחלמה המוחלטת מה אורכת כחודש במהלכה יש לחבוש מחוך באזור הטיפול. לאחר חודש ההחלמה, יש להגיע לביקורת נוספת אצל הרופא.

לסיכום

רוב מתיחת הבטן כוללים שאיבת השומן, שכן השילוב המתבקש מעניק תוצאות אסתטיות ונעימות לעין. לפניהניתוח ניתן כמובן לקבל ייעוץ מד"ר אמיר אברהם, מנתח פלסטי בכיר ובעל ניסיון רב הללו.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן