fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

האם ניתן לעשות מתיחת בטן אם מתכננים עוד הריון?

ההריון הקודם מאחוריך, והבטן רפויה מעט. את רוצה לחזור למראה המהודר והחטוב של לפני ההריון (או מספר ההריונות) מהר ככל האפשר. נכון, הריונות נוספים מתוכננים בעתיד, אבל את מעוניינת להראות טוב עכשיו – בזמן שנשאר עד שהבטן תתפח שוב בעודך מתכננת את הדור הבא. מתיחת בטן היא האופציה הראשונה שעולה לראש, אז מה בעצם עושה המנתח בתהליך זה?

ניתוח בטן לפני הריון

מה קורה בתהליך מתיחת בטן?

התהליך הוא אינדיווידואלי, ומשתנה בהתאם למבנה הגוף של כל מנותחת. במרבית המקרים מדובר בשילוב של שלושה תהליכים:

  • הסרת עודפי שומן מאזור הבטן – בין אם מדובר בשומן שהצטבר במהלך הריונות או כתוצאה מהשמנה בלי קשר לתהליך הריוני.
  • הסרת עודפי עור – לעיתים ההחלטה לבצע מתיחה מגיעה דווקא לאחר ירידת משקל קיצונית או שינויים תכופים במשקל, בעטיים מצטברים עודפי עור במיוחד באזור הבטן.
  • חיזוק דפנות הבטן – חיזוק המעטפת השרירית המקיפה את הבטן. על פי רוב, במהלך הריונות השרירים מתרפים והמראה הרופס נשאר בשל שריר שאינו מחוזק ולאו דווקא בשל עודפי עור או שומן.
  • עיצוב הבטן והטבור – בסיום התהליכים הנוספים ניתן לבצע מקצה שיפורים אסתטי, ולשפר את מראה הבטן והטבור על מנת להגיע לתוצאה אסתטית מושלמת.

אז האם כדאי לבצע תהליך זה לפני ההריון הבא?

התשובה הקצרה היא לא. במהלך הריון הגוף מתעגל, וישנה השפעה גם על שרירי הבטן, שהופכים רפויים יותר על מנת שהבטן תוכל להתאים לממדים החדשים, כהכנה לתהליך הלידה.

כמו כן, במהלך ההריון הגוף אוגר נוזלים ושומן, על מנת להוות מצע טוב לתינוק – לא סתם נאמר שאת אוכלת בשביל שניים. התינוק הבא עומד לשנות את צורת הבטן מחדש. גם אם עשית מתיחת בטן, בשלב זה עליך להחליט האם את מוכנה לעבור את מתיחת הבטן שוב, לאחר ההריון?

נכון, ניתן לבצע מתיחת בטן בין הריון להריון, אך יש לזכור כי ההריון הבא הולך למתוח את הבטן מחדש, ועודפי השומן ישיבו את צורתה הקודמת, כפי שהייתה לפני מתיחת הבטן. בעיקר מסיבה זו מרבית הרופאים הפלסטיים ממליצים שלא לערוך מתיחת בטן עד שהחלטתן שאינכן מעוניינות בהריונות נוספים בעתיד.

עם זאת, נסכם בהסתייגות: קיימות נשים שירדו דרסטית במשקל, ומעוניינות לשפר את מראה הגוף ולמתוח את העור המתדלדל באזורים שונים בגוף, ובמיוחד בישבן, בירכיים וגם בבטן. רק במקרים אלה ימליצו הרופאים לעשות את מתיחת הבטן כחלק מתהליך אסתטי כולל.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן