fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

על הצורך הנפשי לבצע מתיחת בטן

שמרתם על הפה שלכם במשך חודשים, ספרתם כל קלוריה שהכנסתם לגוף ודבקתם בדיאטה שלכם על אף כל הקשיים והפיתויים שמסביב. הצלחתם בסופו של דבר להגיע אל המשקל הרצוי? מזל טוב! אך מה שמעיב לרוב האנשים על תחושת ההצלחה הוא מראה העור הרפוי לאחר השלת הקילוגרמים העודפים. הפתרון – ניתוח מתיחת בטן שיסיר את עודפי העור המיותרים ויהדק את שרירי הבטן שלכם.

מתיחת בטן

הצורך למתיחת בטן אינו רק עניין פיזי ואסתטי, אלא גם נפשי – המראה של עודפי העור מקובע אצל המטופלים כמראה שאינו טבעי ומעיב על רצונם הכן לשמור על משקלם. מחקרים שפורסמו בארצות הברית, בשווייץ ואפילו בישראל מדגישים את חשיבותה של מתיחת בטן כגורם מפתח בסגירת מעגל ההשמנה. המחקר הוכיח כי למטופלים שעברו מתיחת בטן תהיה מוטיבציה גבוהה יותר לשמור על משקלם הנמוך לאורך זמן, זאת בניגוד לאלה שלא נפטרו מעודפי העור.

אך לא רק בעלי משקל עודף שצלחו את הדיאטה הם מועמדים אידיאליים למתיחת בטן. קבוצה נוספת שהפרוצדורה עשויה לעזור לה היא של נשים לאחר לידה. הפן הנפשי הנו מרכזי גם במקרה זה שכן נשים לאחר לידות מנסות להחזיר לעצמן את מראה הבטן המתוחה, כדי להשיב את הביטחון במראה גופן. במקרה מסוג זה, מומלץ להמתין לפחות שלושה חודשים לאחר ההריון האחרון, שמא שרירי הבטן האנכיים שנמתחו עלולים להשתחרר בהריון הבא.

ה הפכו לפופולריים בישראל

הפופולריות של להסרת עודפי עור בישראל נמצאת בעלייה בשנים האחרונות. הסיבה לכך היא פשוטה מאוד – שילוב מנצח בין החלמה קלה יותר מה בהשוואה לעבר מצד אחד ושביעות רצון גבוהה של המטופלים מצד שני. סקר שבוצע בקרב נשים בישראל הוכיח כי אזור הבטן הוא האזור הראוי ביותר לשינוי בעיניהן.

ניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח שנעשה בהרדמה כללית, אורך מספר שעות וכרוך באשפוז לילה. במהלך הניתוח נכרתים עודפי העור ושרירי הבטן מהודקים כדי לקבל מראה חטוב יותר. עור הבטן נתפר בתפרים נמסים ובגמר הניתוח הבטן נחבשת ומכוסה בחגורת בטן, איתה מומלץ להישאר חודש ימים.

ההחלמה המלאה אורכת שבועיים-שלושה, במהלכם המטופל/ת ינוחו ולאחר כחודש וחצי יוכלו לחזור בהדרגה אל פעילות פיזית מלאה. הצלקת מהניתוח שנמצאת מתחת לקו בגד הים תחל להגליד אחרי כמה שבועות, אך חשוב לציין שלא תיעלם לחלוטין.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן