fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

מתי לאחר לידה כדאי לעבור מתיחת בטן ?

אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר לאחר לידות הוא מתיחת בטן. נשים רבות שעוברות הריון, ובמיוחד הריון גדול, יסכימו ודאי שהגוף שהן הכירו אינו הגוף שאחרי הלידה. לכן, במקרים רבים, הפתרון עבור נשים שמעוניינות לחזור למראה של בטן שטוחה ומתוחה, הוא מתיחת בטן. ניתוח זה המבוצע בהרדמה כללית, מוסרים עודפי העור, מהודקים שרירי הבטן ומעצבים את הטבור מחדש, כך שהבטן מקבלת מראה חדש-ישן.

מתי לאחר לידה

מתי נכון לעבור את הניתוח ?

בדרך כלל, על האישה שעברה לידה להמתין לפחות 3 חודשים לאחר הלידה עד לביצוע מתיחת בטן. חשוב להבהיר שהמצב לאחר הלידה הנו, ברוב המקרים, בעייתי לביצוע הניתוח .כך למשל, הרחם של נשים לאחר לידה הוא מוגדל ולא חוזר מטה במהירות, מה שמפריע להדק את שרירי הבטן. כמו כן, לאחר הלידה הנשים סובלות מחוסר בדם. אלה הסיבות העיקריות שבגללן מומלץ לדחות את ביצוע הניתוח לפחות 3 חודשים לאחר הלידה, כאשר טווח הזמנים האידאלי הוא 4 עד 6 חודשים. ניתוח מתיחת בטן המבוצע עד חצי שנה, יספק תוצאות נאות, אבל ההחלמה צפויה להיות ארוכה יותר והתוצאות יהיו מעט פחות טובות בהשוואה לניתוח שנעשה בטווח הזמן האידאלי.

מעל לכל, אסור לשכוח שלידה היא אירוע משמעותי עבור גוף האישה ולכן מומלץ להיות מוכנים נפשית לעבור אירוע משמעותי נוסף. מניסיוני, חשוב לעבוד גם על הפן המנטלי בטרם מחליטים לבצע את הניתוח . ברוב המקרים, התוצאות הנאות לעין משכנעות לא מעט נשים לאחר לידה לעבור מתיחת בטן.

שאלת הלידה האחרונה

כאשר אתן שואלות את עצמכן "האם כדאי לי לעבור מתיחת בטן לאחר לידה?", עליכן להביא בחשבון גם את תכנון התא המשפחתי. מומלץ לנשים שאינן בטוחות שמדובר בלידה האחרונה שלהן, לחשוב עוד קצת בטרם יקבלו את ההחלטה – זאת מכיוון שהריון נוסף צפוי לפגוע בתוצאות שכזה.

למרות זאת, מניסיוני, כבר התרחשו מקרים שנשים רווקות הגיעו לעבור את הניתוח , על מנת לשפר את המראה החיצוני שלהן – וזאת על אף שהן מתכננות להיכנס להריון בעתיד.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן