fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

מתיחת בטן ועישון – מה הבעיה שנוצרת למעשנים לפני?

הבטן, במיוחד עבור נשים, יכולה להיות אזור בו את מתגאה ביותר ומתלבשת בהתאם, או אזור אותו את מנסה להסתיר תוך שימוש במחטבים או בחולצות רחבות, על מנת שהמיקוד יעבור לאזורים אחרים בגוף. השינויים הרבים העוברים על הבטן במהלך החיים, במיוחד לאחר הריון, יוצרים במקרים רבים מראה פחות אסתטי – ואת שואפת לשפר אותו באמצעות .

מתיחת פנים

מתיחת בטן היא תהליך אסתטי פשוט יחסית, בו מוסרים עודפי השומן והעור, והבטן מחוטבת על מנת לחזור למראה הטבעי של הגוף לאחר הריונות או עקב שינויים קיצוניים או תכופים במשקל. לעיתים נשים פונות לניתוח מתיחת בטן במצבים קיצוניים בהן הבטן התחתונה או האמצעית נותרות בולטות לאחר ההריון כתוצאה מתהליכים פיזיולוגיים שונים.

מצאת את הקליניקה המתאימה לניתוח מתיחת בטן, אך בראיון מופיעה השאלה "האם את מעשנת?". רגע, מה הקשר בין עישון לבין הבטן? איך הסיגריה קשורה לעודפי העור המדלדלים? האם יש הבדל בין מתיחת בטן עבור מעשנים לבין אותו ללא מעשנים? התשובה הפשוטה והקצרה היא: כן. קיים הבדל.

 

עומדת לפני מתיחת בטן? הפסיקי לעשן לתקופה קצרה

ההבדל העיקרי נובע מהעובדה כי העישון בכלל והניקוטין בפרט גורמים להצרה של כלי הדם בגוף. כאשר מתבצע פלסטי הכולל חיתוך של רקמת עור, הידוקה וחיבורה מחדש, ישנה חשיבות גדולה לזרימת דם תקינה לאזור. זאת על מנת שהרקמות יתאחו בצורה תקינה, ושהתפר בין רקמת עור אחת לאחרת יהיה פחות בולט.

הסיבה השנייה הקשורה לעישון, היא החומרים הרעילים השונים הנמצאים בסיגריה (יש האומרים שקיימים מעל 4000 סוגים של חומרים רעילים שונים שיכולים להימצא בסיגריה אותה אדם מעשן מדי יום). חומרים אלה אינם עוזרים ואף עשויים לפגוע ברקמות העור החדשות ולגרום לצלקות, לזיהומים שונים ואף לנמק באזור הניתוח .

אז מה עושים?

מומלץ להפסיק לעשן לפחות חודש לפני הניתוח על מנת לתת לניקוטין לצאת מהדם, ועוד חודש נוסף על מנת לתת לגוף להחלים מה בהצלחה. יתרון נוסף שיש להפסקת עישון הוא האפשרות שהגוף יתרגל לחיות ללא סיגריות, וכך גם הרווחת גמילה יעילה מעישון, בנוסף למראה האסתטי הנפלא

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן