fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

מה צריך לדעת לפני ביצוע מתיחת פנים?

הפנים הם החלק החשוף ביותר אצל נשים וגברים. לפי הפנים שלנו, ניתן לראות האם אנחנו שמחים או עצובים, עייפים או רעננים, יפים או מכוערים וכן אם אנחנו צעירים או מבוגרים. לפיכך מן הראוי להקדיש לפנים את מלא תשומת הלב וההשקעה.

נשים רבות מוטרדות ממראה פניהן המזדקנות. מצד אחד רובן הגדול תרצנה פעולה פשוטה וזולה ומצד שני – הן רוצות אך חוששות לעשות . מה עדיף? טיפולים "קטנים" במרפאה או "גדול ומפחיד"?

על מנת לענות על השאלה, שהיא לחלוטין לא פשוטה ועל מנת "לא לעשות שטויות"- יש להיכנס ולו במעט לעובי הקורה ולהיווכח שהנושא מורכב. מה גורם לנו להגיד שאלו פנים מזדקנות או צעירות ואיך משפרים אותם? נבחן מעט את הנושא, ונעלה מספר נקודות חשובות.

מתיחת פנים בשילוב עם צוואר

עפעפיים וגבות

ללא ספק יש להתרכז במראה העפעפיים ובמה שסביבם, שכן, במהלך שיחה אנו מרבים להסתכל בעיניים ומסביבן – יותר מכל חלק אחר בפנים. אישה עם עודפי עור ניכרים בעפעפיים ושקיות, תצטרך ללא ספק לעבור עפעפיים.

כל הזרקה של חומר מילוי או בוטוקס בניסיון לטשטש בעיות אלו לא תועיל ועלולה אף להזיק. מצד שני, קמטים מצדי העיניים וכן במקרים של גבות נפולות, עדיף, ללא ספק, לטפל בהזרקה פשוטה של בוטוקס או תחליפיו.

ההזרקה במקרים אלו פשוטה, עם מעט מאוד כאבים, עם תוצאות טובות תוך מספר ימים. לרוב ההזרקה תחזיק כששה חודשים. אי הזרקה תחזיר את הגבות והקמטים מצדי העיניים למצב שהיה לפני ההזרקה. תופעות הלוואי מינימליות אם יודעים כמובן איפה להזריק וכמה יחידות לכל אזור. איכות חומר ההזרקה היא קריטית.

צוואר

פעמים רבות הצוואר "מסגיר" את גיל האישה, גם אם הפנים נראות צעירות. לרוב, זה מתבטא בעודפי עור, שומן תת סנטרי ואובדן הזווית שבין הפנים לצוואר, כפי שלרוב נצפה במראה מהצד. מצב זה מחמיר אם מקרבים את הסנטר לצוואר. במקרים אלו יש טיפול אחד בלבד – . חשוב לדעת: אין שום דרך להרחיק עודפי עור מהפנים והצוואר ללא ניתוח.

נכון, הדבר אומנם מלווה בצלקות, אך האומנות שבכירורגיה פלסטית היא בהסתרתן והפיכתן לדקות ועדינות ככל האפשר.

לחיים

עם הגיל מתרוקנות הלחיים ונופלות. הדבר גורם להופעת פנים מרובעות עקב נפילת הרקמות הרכות מהלחי אל מתחת לזווית הלסת התחתונה. חמורה לא פחות היא העמקת החריץ שבין הלחי לבין השפה העליונה (הקפל הנזולביאלי).

הטיפול האידיאלי במקרים אלו הוא ללא ספק . נמתחות ומורמות חזרה הרקמות העמוקות שגרמו למצב זה. ניסיונות של הזרקת חומרי מילוי לחריץ יקרים ומאכזבים.

היבט נוסף של נפילת רקמות אלו הוא השטחת עצמות הלחיים. וכן חומרי מילוי יכולים למלא אותן חזרה. במקרים רבים ניתן להשתמש בהזרקת תאי שומן עצמיים שנשאבו מהאישה במהלךהניתוח , ואז הרווח כפול.

לצערנו חלק לא קטן מתאי השומן נספג, אלא אם מבודדים ומזריקים את תאי הגזע שבשומן.

מצח

קמטים במצח מטרידים רבים, בעבר ניתוח מתיחת מצח היה שכיח מאוד. הדבר הצריך צלקת מכוערת מאוזן לאוזן בקרקפת והקמטים חזרו בשל כוחות הגרביטציה. כיום טיפולי הבוטוקס וחומרי מילוי למצח עדיפים על ניתוח. החיסרון העיקרי הוא שיש לחזור על הטיפול אחת לחצי שנה עד שנה.

תנוכי אוזניים

עם הגיל, ועם השנים, מתארכים  התנוכים כסימן נוסף להזדקנות, וגם בקרב נשים שנהגו לענוד עגילים כבדים. במקרים רבים רצוי לשלב קיצור תנוכים במסגרת מתיחת פנים.

הדבר החשוב ביותר הוא לא להינעל על שום גישה. כלומר – לשפר את מראה הפנים והצוואר רק בהזרקות או רק . אם אישה באמת רוצה פנים צעירות ויפות יותר, עליה לגלות פתיחות והבנה לפרטים של כל מרכיב ומרכיב של הפנים בנפרד.

יש להימנע מהצהרות כמו "אני לעולם לא אעשה ניתוח מתיחת פנים או צוואר" ומצד שני לזכור שלא בכל דבר עדיף. יש לשקול כל פרט או מרכיב לגופו, ועם ראש פתוח.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן