fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

כמה זמן לאחר מתיחת בטן ניתן לשוב לשגרה?

אנשים רבים – נשים וגברים כאחד – שהורידו קילוגרמים רבים ממשקל גופם, הופתעו לגלות שלמרות ההליך הלא פשוט, גם אחרי שהגיעו למשקל היעד, הם טרם השלימו את המשימה. הסיבה: הצטברות עודפי עור ותת עור לאחר ירידה משמעותית במשקל. למעשה, כל מי שהוריד באופן משמעותי ממשקל גופו במהלך חייו, מכיר את התופעה הזו, של עודפי שומן אשר גורמים למראה דוחה. בדיוק לשם כך מיועד ניתוח מתיחת בטן, המסיר את עודפי העור, מהדק את שרירי הבטן ומחזיר את המראה המתוח לבטן שלנו.

ניתוח מתיחת בטן

למי מיועד ניתוח זה?

מתיחת בטן מיועד בראש ובראשונה לאנשים הסובלים מעודף עור ו/או שומן בדופן הבטן, אשר לא מצליחים לפתור את הבעיה בעזרת תזונה נכונה ו/או פעילות ספורטיבית. גם נשים לאחר לידה, שלא מצליחות להחזיר לעצמן את הבטן החלקה, עשויות למצוא פתרון זה (בכל מקרה, מומלץ לנשים לאחר לידה להמתין לפחות שלושה חודשים מרגע הלידה לפני ביצוע הניתוח ).

אחרי כמה זמן ניתן לשוב לשגרה?

ההתאוששות אחרי מתיחת בטן – חזרה לפעילות יומיומית ביתית או משרדית – משתנה ממטופל למטופל. זה מתחיל במספר שעות ויכול להימשך עד ליומיים, זאת בהתאם למצבו של המטופל, כפי שצוין.

 

בלילה הראשון שלאחר הניתוח , על המטופל לשכב על גבו ולהימנע, ככל שניתן, מתזוזות מיותרות (ניתן לשכב על שני צדי הגוף). בימים הראשונים שלאחר הניתוח , כדאי ואף מומלץ, אחת לשעה, לבצע הליכה בת כעשר דקות וכן תרגילי נשימה. אחרי מתיחת בטן מומלץ לנוח כשבוע עד עשרה ימים. לאחר כחודש ניתן לחזור לפעילות פיזית (בהדרגה כמובן). במהלך החודש הראשון לאחר הניתוח , יש להסתובב עם חגורת בטן. לאחר כשלושה ימים מוציאים את הנקזים ולאחר מכן חשים בהקלה משמעותית בכאבים (התפרים נמסים ואין צורך להוציאם). כמו כן, במהלך תקופת ההחלמה, כדי להימנע מזיהומים ובעיות מיותרות, יש להישמע להוראות הרופא וליטול את התרופות שעליהן הוא המליץ. יש לציין כי הצלקת שתיווצר במהלך הניתוח , מתחת לקו בגד הים, לא תיעלם, אך בהמשך היא כמעט ולא מורגשת.

סיכונים ותופעות לוואי

ניתן להשתמש במשככי כאבים לצורך הקלה על הכאבים לאחר ביצוע מתיחת בטן, שכן עיקר הכאבים נובעים מהידוק השרירים ונוכחות הנקזים. בנוסף לכך, בימים הראשונים, למטופל יהיה קושי מסוים לעמוד בצורה זקופה לחלוטין, שכן כך מגלה המנותחת שיש פחות כאבים. סיבוכים נדירים כוללים דימום, זיהום ונמק עורי – בעיקר בקרב מעשנים.

אופן ביצוע הניתוח

מתיחת בטן מתבצע בהרדמה כללית, וכרוך באשפוז לילי. במהלך הניתוח , הרופא המנתח כורת עודפי עור דרך צלקת שנעשית מעל שיער הערווה. לאחר מכן הטבור מופרד מהעור שמסביב זאת כדי לאפשר את מתיחת עור הבטן, כשבסיום הוא מעוצב מחדש ומתחבר שנית לעור שמסביבו. במהלך הניתוח מתבצע הידוק של שרירי הבטן, פעולה הגורמת לקבלת מראה חטוב יותר של הבטן. העור של הבטן נתפר בעזרת תפרים נמסים ונותרים שני נקזים, שיוצאים ברוב המקרים אחרי מספר ימים.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן