fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

כיצד מתכוננים לניתוח מתיחת בטן לאחר בריאטרי?

לאור העלייה בביקוש לניתוח הרזייה ( בריאטריים) הולכת ועולה הדרישה למתיחת בטן בשנים האחרונות. מצד אחד אפשר לקבל אחריהניתוח , תוצאות מדהימות ואולם, בשל מורכבותו, יש להיערך היטב ומראש לניתוח מתיחת בטן.

ד”ר אברהם אמיר מסביר בשורות הבאות כיצד להיערך, מה צריך לעשות ומה חשוב לבדוק טרם תחילת הניתוח למתיחת בטן:

“ישנם מספר מצבים שמחייבים התאמה והתכוננות לניתוח , בעיקר לאחר בריאטרים, כלומר שנועדו להורדת משקל, קיצור קיבה או מעקפים.

החלמה מניתוח מתיחת בטן

במקרים כאלה צריך לוודא תחילה, שהמשקל התייצב פחות או יותר בששה החודשים שקדמ ולניתוח . בהמשך לכך, המנותחים צריכים לעבור סדרה של בדיקות, כדי לוודא ולבדוק שאין אנמיה, חוסר ברזל וחוסר בויטמינים. חשוב במיוחד לבדוק את מצב הסכרת, שמופיעה בדרך כלל על רקע השמנת היתר. המדד החשוב ביותר של מצב הסכרת בחודשים האחרונים, הוא בדיקת ההמוגלובין A1C בדם – סכרת לא מאוזנת תגרום לחוסר איחוי של צלקת ית, ולהתפתחות זיהומים בעקבות זאת.

בנוסף, יש לבדוק ולוודא שלחץ הדם תקין (השמנה גורמת לעליה של לחץ דם). נשים שמעשנות – כמובן צריכות להפסיק לעשן לפחות כשלושה שבועות לפני הניתוח , וכן לא לעשן כשלושה שבועות אחרי הניתוח . מן הראוי לדעת כי נשים מעשנות נמצאות בסיכון יתר של נמק עורי.

נשים שסובלות מהשמנה תוך בטנית כמו שיש לגברים, צריכות בהחלט לעבור דיאטה מסוימת, כדי לרדת מספר קילוגרמים. זאת על מנת לאפשר למנתח, להדק את שרירי הבטן, ולקבל כמה שיותר בטן שטוחה ויפה".

בכל אופן, מסביר ד”ר אמיר, שלפני הניתוח , על המנתח להסביר ולהבהיר למטופל היכן תהיה הצלקת, אורך הצלקת והכיוון שלה. חשוב לדעת, שאורך הצלקת קשור ישירות לעודפי העור שיש לכרות .

במקרים בהם יש עודפי עור ניכרים במותניים ובגב, יומלץ על מתיחת בטן היקפית, הכוללת את הבטן והגב יחד. בנוסף, מסמנים את אזורי שאיבת השומן , מיקום הנקזים וצורת הטבור, ואיך תהיה ההתנהלות לאחר הניתוח . ד"ר אברהם אמיר דוגל בקשר ישיר וללא כל סינון בהתקשרות בין המטופלים למנתח.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן