fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

בטן שטוחה – האם זה אפשרי?

האם מתיחת בטן היא הפתרון למראה החטוב עם בטן שטוחה ?

אפשר כמובן להגיע לבטן שטוחה ללא מתיחת בטן, במקרים שבהם נשים לא השמינו מאוד בעברן או לא עברו הריונות שהשפיעו מאוד על מראה הבטן שלהן. כמו כן, אפשר להגיע לבטן שטוחה גם אצל נשים שמוגדרות "לא שמנות" עם מדד BMI הקטן מ-25. אפשר לעשות זאת על ידי תרגילים לחיזוק שרירי הבטן, שמירה על תזונה נכונה ומעקב אחר משקל הגוף.

אם אתם מחשיבים את עצמכם כמי שנראים טוב, אך לא שלמים עם מראה הבטן שלכם, מתיחת בטן לאו דווקא יוכל להוביל לתוצאות המיוחלות. זה הנו פרוצדורה משמעותית, ולכן ההמלצה היא לבצע פעילות גופנית מסודרת בדגש על חיזוק שרירי הבטן, תזונה נכונה והרגלי חיים בריאים. כל אלו יסייעו לכם בהגעה למטרה. מתיחת בטן מיועדת בעיקר לאנשים שהבטן מפריעה לגזרה שלהם, או לסובלים מעודפי עור רבים בשל השלת קילוגרמים רבים.

אמנם ניתוח מתיחת בטן כולל בין היתר הידוק של שרירי הבטן לקבלת מראה חטוב יותר לאחר הניתוח , אך זהו אינו הפתרון עבור אנשים "נורמטיביים" שלא עברו הליכי דיאטה קיצוניים או לא סובלים מעודפי עור ומשקל עודף. ההמלצה עבור אותם "נורמטיביים" כאמור, היא לשנות מעט את ההרגלים בתחום התזונה והספורט ולחזק את שרירי הבטן.

בטן שטוחה וחזקה – איך משיגים את החלום הזה?

צמצום היקף המותניים והבטן נהיה עניין קשה יותר ויותר ככל שאנחנו מתבגרים, משום שגם אם אנחנו לא עולים במשקל, הגוף שלנו אוגר יותר שומן באזור המותן והבטן.

יש אנשים שחושבים שהבעיה בבטן הרופסת שלהם, היא שרירי בטן חלשים מטבעם.

ייתכן שזו מחשבה מנחמת, אך לא נכונה. היחלשות שרירי הבטן עם העלייה בגיל בשילוב חוסר בפעילות גופנית אינה שונה בעיקרה מהיחלשות שרירים אחרים בגוף.

מדוע דווקא הבטן הרופסת בולטת כל כך לעומת היחלשות שרירים אחרים?

זאת משום ששרירי הבטן תופסים שטח רחב יחסית בגוף,  וטוב שכך כיוון שהם מהווים את קו ההגנה לכל האיברים הפנימיים במרכז הגוף. רק שכאשר אותם שרירים נחלשים ונהיים רופסים, זה בהחלט בולט יותר מאזורים אחרים בגוף. הכרס נוצרת משילוב בין היחלשות השרירים והצטברות שומן באזור הרחב שנוצר מגלישת הבטן החוצה.

אז איך משיגים בטן שטוחה?

כדי להשיג בטן מוצקה, שטוחה וחזקה חשוב לעשות שני דברים במקביל – לחזק את השרירים החלשים (המאפשרים לבטן להישפך החוצה) ולצמצם את השומן שעוטף את שרירי הבטן.

יש תרגילים שיעזור לחזק את שרירי הבטן ויהדקו אותה לגב, אך זה לא יעזור להיפטר מחגורת השומן הבטני. על מנת לשרוף שומנים, כדאי לעשות פעילות אירובית שוטפת במהלך השבוע,  וזו בדיוק הפעילות שעוזרת בשריפת השומן העודף.

 

בטן שטוחה - האם זה אפשרי ואיך שומרים עליה

בטן שטוחה

בטן שטוחה היא שאיפה של לא מעט גברים ונשים שמביטים בשלטי החוצות ובקטלוגים וצופים בפרסומות בטלוויזיה. "גם אני רוצה בטן שטוחה", בוודאי חושבים לעצמם רבים, אך משלימים עם כך שככל הנראה הם לא יצליחו במשימה.

לאחרונה עסק אתר "מאקו" בסוגיה הזו בכתבה שהעלה בנושא הבטן השטוחה. בניגוד לניתוח הגדלת חזה או חיטוב הישבן, ישנה ציפייה מסוימת כיום, כי מראה הבטן יישאר שטוח וללא בליטות כלשהן. אחד המראות הנפוצים הוא של דוגמניות (גם כאלה למידות גדולות) בעלות חזה שופע וישבן נדיב, אך בטן שטוחה. למעשה, המצב במציאות רחוק מכך. בכתבה הוזכרו נתוני מחקר לפיו רק 8% מכלל הנשים הן בעלות מבנה "שעון חול" שנתפס כאידאלי: ישבן וחזה נדיבים, כשבתווך בטן שטוחה ומותניים צרים.

כאשר אנו צופים במסרים השיווקיים על ידי התקשורת, רבים מאיתנו מתפעלים מהבטן השטוחה של דוגמנית כזו או אחרת, או ה"קוביות" שמציג דוגמן שרירי. המסרים האלו תורמים לא מעט לאידאל היופי בעיננו. כך למשל, מעל 40% מנשות צרפת לא אוהבות את הבטן שלהן. מלבד הפן האופנתי שבעניין, אין ספק ששומן באזור הבטן אינו מועיל ואף עלול להזיק במקרים מסוימים, ולכן ישנו לחץ נוסף להביא להשטחת הבטן.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן