fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

יותר ויותר אחוזים מבני הנוער הישראלים עוברים ניתוחים פלסטיים

[vc_row][vc_column][vc_column_text]בחמש השנים האחרונות יותר ויותר בני נוער מצטרפים לטרנד של שיפורים קוסמטיים למראה.  פעם זה היה עניין של נשים צעירות או מבוגרות יותר, בלבד. אך בשנים האחרונות יותר ויותר נערים וגברים צעירים מעוניינים להצטרף לטרנד של שיפורים קוסמטיים למראה החיצוני.

אם פעם זו הייתה מנת חלקן של נערות בלבד – לעמוד שעות מול המראה ולקוות להיראות קצת אחרת, אולי אף קטן יותר, חזה גדול יותר, ירכיים צרות יותר, או שפתיים עבות –  היום זה השתנה, כי גם נערים צעירים הצטרפו לבהייה במראה או במסך הסלולרי בזמן סלפי.

וממה זה נובע? התעסקות מוגברת במראה חיצוני אצל נערים ונערות צעירים? כמובן מהרשתות החברתיות – כרטיס הביקור החיצוני של נוער בכל העולם. תרבות הסלפי, האינסטגרם, היוטיוב, הסנאפצ'ט וכל האפליקציות והרשתות שמתמקדות בעיקר במראה של הנוער, גורם לכך שהם מצלמים את עצמם פעם בחמש דקות, וכל מה שהם רוצים ורוצות זה להיראות הכי טוב שאפשר.

אנחנו נמצאים בעיצומו של החופש הגדול, ואם פעם זה היה זמן מושלם לעשות קצת דיאטה, ולהגיע ליום הראשון ללימודים רזים וחטובים יותר, היום השינויים הם קצת יותר קיצוניים. בזמן שחלק מהחברים שלהם רובצים על שפת הים, אולי עובדים קצת כדי לחסוך ולקנות סמארטפון חדש ואולי מטיילים בחו"ל עם המשפחה, יש בני נוער שמקדישים את החופש הגדול שלהם להחלמה מניתוח פלסטי

אך האם זה חכם לעבור תחת סכין המנתחים בגיל צעיר כל כך? כמובן שכל רופא יכול להעיד אחרת, ומן הסתם כי תלוי באופי הניתוח ומטרתו. לדוגמה הצמדת אוזניים אפשר לעשות גם בגיל צעיר מאוד, לעומת הגדלת חזה רצוי מאוד שלא לבצע לפני גיל 18-20, כאשר צמיחת השדיים מסתיימת.

אם כך – האם מומלץ לחכות? יכול להיות שכן, מכיוון שגיל העשרה הוא שיא ההתפתחות של הנערות והנערים, ממש לא כדאי ולא מומלץ לעבור ניתוחים פלסטיים כשהגוף לא סיים להתפתח, צורתו הסופית עדיין לא נקבעה. לפעמים יש גחמות חולפות, בעיקר אצל בני נוער, והעיסוק בגוף ובמראה החיצוני הוא מוגבר אבל וחולף. הוא בלתי הפיך ברוב המקרים.

אז מה עושים אם בכל זאת מתעקשים? רצוי קודם כל לקבל מספר חוות דעת. יש להיזהר מהנחות או ממחירים נמוכים באופן חשוד, ולחפש רופא המתמחה בתחום. להתייעץ עם ההורים, לקבל המלצות מבני גילכם שעברו מוצלח וכדומה.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן