fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

התאוששות וחזרה לשגרה לאחר הרמת עפעפיים

התאוששות וחזרה לשגרה לאחר הרמת עפעפיים

אחרי ניתוח הרמת עפעפיים,  מעבירים את המנותח לחדר ההתאוששות. ההתאוששות לאחר הליך זה היא מהירה. המנותח יוכל לשתות ואף לאכול משהו קל מיד לאחר הניתוח, כמובן בהתאם להוראות הצוות הרפואי, ובהשגחה. בשעות הראשונות לאחר הניתוח, אזור העיניים יהיה רגיש מעט ועלולים להרגיש צריבה או כאב מקומי עמום. גם במידה והמטופל חש בכאב, אין כדור אקמול או אופטלגין יספיקו כדי לעזור ולהקל

בימים שאחרי הניתוח בדרך כלל לא יהיו כאבים כלל. תיווצר נפיחות סביב העיניים ויופיעו שטפי דם תחת העור זהו חלק בלתי נפרד מההחלמה. הנפיחות תופיע מיד אחרי הניתוח ותחמיר במהלך שלושת הימים הראשונים שאחריו, בעיקר בשעות הבוקר.

שטפי הדם יתפשטו במהלך הימים הראשונים מאזור העפעף העליון לאזור עפעף התחתון ואזור הלחי. לאחר השבוע הראשון, הנפיחות ושטפי הדם יחלפו ברובם. עדיין תיתכן נפיחות קלה באזור העפעפיים, יותר בשעות הבוקר ועשויה להימשך מספר שבועות.

תהליך הריפוי משתנה ממטופל למטופל ותלוי בגורמים רבים כמו גיל, עישון כן/לא, היקף ומורכבות הניתוח, סוג העור, מחלות נלוות ועוד. מרבית האנשים מעדיפים שלא לצאת החוצה בשבוע הראשון אחרי הניתוח, אך יחד עם זאת אין הגבלה רפואית, וניתן לצאת מהבית עם משקפי שמש אחרי 3 ימים. חזרה לעבודה שאינה מצריכה מאמץ גופני אפשרית אחרי ארבעה ימים.

בכל מקרה מומלץ לעמוד בקשר עם הצוות הרפואי כדי לבחון את תהליך ההתאוששות בימים שלאחר הניתוח.

ניתוחים פלסטיים רבים נגישים מאוד כיום לחלק גדול באוכלוסייה – ביניהם הרמת עפעפיים. הניתוח פותר בקלות עודפי עור עפעפיים ושקיות שומן – וההחלמה קלה וקצרה.
כאשר ישנם באזור זה קמטוטים ו'שקיות', הדבר מסגיר את התרופפות העור, ולכן בחלק מהמקרים, יבחרו האנשים הסובלים מהבעיה לפנות לביצוע שעתיד לשפר את המראה ולהשפיע על הדימוי העצמי לטובה.
הרמת עפעפיים
הרמת עפעפיים נחלקת לשני סוגים – עפעפיים עליונים ותחתונים. בכל מקרה, ניתוח זה דורש תקופת התאוששות והחלמה. חשוב לציין כי ההחלמה מהניתוח אינה ממושכת, אך במהלכה יש להיצמד להוראות מהרופא ולבצע אותן באופן מלא.

לאחר ביצוע הניתוח , לרוב כבר באותו היום, משוחררים המטופלים והמטופלות לביתם. לאחר הניתוח יש להשתמש ברטיות קרות ולהניח אותן על העפעפיים כדי להקל על הנפיחות והכאב שעלולים להיווצר.

אדמומיות או דמעות עלולות להופיע כתוצאה מה , אך אין מה לדאוג – תופעות אלה מוכרות וצפויות להיעלם לאחר מספר ימים באופן טבעי. בנוסף לשימוש ברטיות הקרות, יש להשתמש בטיפות לעידוד הלחות בעין וליטול אנטיביוטיקה כדי למנוע זיהומים.

למעשה, בתוך ימים אחדים ניתן לחזור לשגרה כמעט מלאה לאחר ביצוע הרמת עפעפיים – נשים יכולות להתאפר כבר לאחר כארבעה ימים, אך באמצעות מוצרי איפור היפואלרגנים. גם החזרה לעבודה נעשית לאחר מספר ימים עד שבוע.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן