fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

הסיבות שהפכו את מתיחת הפנים לפופולריים

על פי נתוני האיגוד האמריקאי של המנתחים הפלסטיים (ASPS), קיימת עלייה מתמדת בשיעור הניתוחים הפלסטיים המבוצעים מדי שנה, ובין היתר מספר גדול של אנשים עוברים מתיחת פנים. אלו, שבעבר נחשבו חדשים יחסית ויקרים מאוד, כך שרק חלק קטן באוכלוסייה היה יכול לעבור, הפכו לפופולריים יותר עם התקדמות השנים.

הזרקת בוטוקוס למצח

מדוע זה קורה? למה דווקא בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר ניתוחי מתיחת פנים בעולם (ובמיוחד בישראל)? איך המודעות לניתוח זה עלתה מאוד? בשורות הבאות אני אטען שיש לתופעה זו לא מעט סיבות. אפרט כאן את חלקן.

כולם רוצים להיראות טוב

המודעות הגבוהה לביצוע מתיחת פנים, נגרמת כתוצאה מהעידן שבו אנחנו חיים: עידן שבו מספיקה תמונה אחת לא טובה כדי לקבל רושם שלילי, ותמונה אחת טובה כדי לקבל רושם חיובי מאוד. למשל, נשות עסקים שמעוניינות להיראות רעננות, צעירות ונמרצות, עוברות את הניתוח כדי להרגיש טוב יותר, אך גם כדי להיראות טוב מבחינה מיתוגית-עסקית.

ירידת המחירים

המודעות הגדולה לביצוע הניתוח הביאה להיצע גדול של מנתחים מקצועיים ולהגברת התחרות ביניהם, מה שהוביל לירידת המחירים. אם פעם זה היה שייך למאיון העליון, כיום גם אנשי המעמד הבינוני יכולים לעבור אותו. כמובן שקיימת קשת מחירים גדולה בהתאם לאופי מתיחת הפנים הנדרשת, אך התאמה אישית והתייעצות מקדימה עם הרופא המנתח תסייע לכם לקבל מידע נוסף.

ידע וטכנולוגיה

בניגוד לעבר, כיום קיימות טכניקות וטכנולוגיות מתקדמות שרק הולכות ומשתפרות מיום ליום. מדובר בטכניקות הביצוע של הניתוח עצמם, בחוטי התפירה הנמסים שלא משאירים עקבות לאורך זמן (גם במקומות הנראים לעין וגם במקומות שאינם נראים לעין). כמו כן, קיימים טיפולים משלימים לניתוח שלעתים מייתרים ביצוע פעולה מורכבת עצמו. לדוגמא: הזרקות מילוי בפנים, הזרקות לצורך מתיחת המצח או לייזר שמטפל בכתמים מסוימים מסביב לפה. מעל לכל, עלינו לזכור כי במהלך השנים הצטבר ניסיון רב הללו והרבה לקחים שנלמדו ממנו מיושמים היום.

פחות חששות בנוגע להרדמה

סיבה נוספת לפופולריות הרבה של אלו היא בטיחות ההרדמה מתיחת פנים. בעבר, היו קיימים חששות גדולים בנושא זה. אמנם הם קיימים גם היום, אבל בצורה הרבה פחות דרמטית בהשוואה לעבר. כיום ישנו מכשור משוכלל הבודק מספר פרמטרים גדול במטופלים, כך שניתן לנטר את מצבו בכל רגע נתון. בעבר היו גם מזריקים המון חומרי הרדמה וכיום הנושא התקדם הרבה יותר. אדגיש כי בביצוע מתיחת פנים, קיימת טכניקת הרדמה מיוחדת אותה מבצעים מרדימים ספציפיים ואיתם אני עובד אלו.

זיהוי של גורמי סיכון

אם פעם, פלסטיים כמו מתיחת פנים היו עלולים לסכן מטופלים בעלי מאפיינים מסוימים, כיום קיימת מודעות לכך וזיהוי של גורמי הסיכון הפוטנציאליים. למשל, כיום אנו יודעים שמסוכן לנתח אנשים מעשנים. כמו דוגמא זו, קיימות עוד דוגמאות רבות שהצטברו לאורך השנים בספרות המקצועית.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן