fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

הדילמה: לבצע הצמדת אוזניים או לא?

אוזניים בולטות הן תופעה נפוצה מאוד, המעסיקה במיוחד גברים בעלי שיער קצר או קרחת, שהשיער לא יכול לכסות את אוזניהם ולטשטש מעט את העובדה שהן בולטות.

העיסוק המתמיד באוזניים שלנו ובשאלה אם הן בולטות מדי, הוליד עם השנים הצמדת אוזניים – פרוצדורה הנעשית על מנת לפתור את הבעיה אחת ולתמיד.

עם זאת, לפני כל פרוצדורה שכזו, ישנה התלבטות: האם לבצע הצמדת אוזניים? האם זהו דבר חשוב עבורנו או עבור ילדינו? ואולי יש סיכוי שעם הזמן התופעה הזו תחלוף מבלי לבצע ? קיימות הרבה התלבטויות ושאלות לפני ביצוע הניתוח ולכן נשתדל לספק כאן כמה שיותר מידע חיוני לשאלות האלה.

הצמדת אוזניים

האם התופעה חולפת גם בלי ניתוח ?

האוזניים שלנו מסיימות את תהליך ההתפתחות שלהן סביב גיל 6 – וזו גם הסיבה שבגללה הניתוח לא מתאפשר לפני כן. מכיוון שהאוזניים מסיימות את ההתפתחות שלהן בגיל צעיר מאוד שבו הן מגיעות לגודל ולצורה הסופית שלהן, לא צפויים שינויים כלשהם בעתיד. לכן, אלו ש'מתרצים' את ההמתנה לניתוח הצמדת אוזניים באומרם "אולי בהמשך זה ישתנה", יגלו כעבור כמה שנים שהאוזניים הבולטות נותרו כפי שהן.

האם זה מפריע לי באמת?

את השאלה שבכותרת אתם צריכים לשאול את עצמכם ולענות לעצמכם, כאשר אתם שלמים עם התשובה. בהחלט ייתכן מצב שבו האוזניים בולטות אך הדבר לא מפריע כלל, או לחלופין אוזניים בולטות באופן גבולי ביותר, אך יהיה דחף גבוה לבצע הצמדת אוזניים. השאלה הגדולה היא עד כמה הדבר מפריע לכם באמת, בפן האישי, בפן החברתי – מול חברים, בפגישות עם בני/ות המין השני ועוד.

להניע את הילד לבצע הצמדת אוזניים?

שאלת השאלות בהקשר זה שייכת להורים לילדים בגילאי בית ספר, הסובלים מבעיית אוזניים בולטות. בגילאים אלו, התופעה נוטה להיות מוחצנת ולהפריע במיוחד לילדים שמעבירים חלק גדול מהיום עם חבריהם ו'זוכים' למטר של הצקות, לעג ותיוג שלילי. במקרים מסוימים, הפיכת הילד למושא לעג רק בשל העובדה שאוזניו בולטות יחסית, עלולה לפגוע בו בחיי היומיום.

לכן, אתם כהורים המשוחחים עם ילדיכם ושומעים תלונות אלה, צריכים לשאול גם כן את השאלות הנכונות ולהבין אם הדבר מפריע במיוחד לילד. אם הדבר מפריע, ניתן להסביר כי הוא בר פתרון ורק אם הילד משוכנע שהוא מעוניין לעבור זאת, בררו פרטים לגבי הצמדת אוזניים.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן