fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

האם תרגילי ספורט יכולים להחליף מתיחת בטן?

כמנתח פלסטי, נתקלתי לא פעם בשאלה אם פעילות ספורטיבית המתמקדת בשרירי הבטן יכולה להחליף מתיחת בטן. באחת מתכניות האירוח, שאלה אותי המנחה את השאלה הזו. חשוב להבין כי תרגילי חיטוב בהחלט יכולים לעזור לנשים שלא עברו הריונות או שלא סבלו מהשמנה.

מתיחת בטן - החלמה

במקרים קלים יחסית, תרגילי ספורט בהחלט יכולים לסייע, אבל אם האישה מגיעה לאחר שעברה כבר לידה או השמנה והרזיה, העור לא יימתח מעצמו.

למעשה, בעקבות הריון או השמנה, מתרחשים שינויים בקרב נשים. השינויים הללו מתרחשים בכל שכבות הבטן – עור, שרירים ושומן. בעקבות הריון לדוגמא, העור נמתח מעבר לגבול מסוים ולא יכול לחזור למצבו הקודם. מתיחת בטן למעשה פותרת את הבעיה. זה גם מחזיר את שני שרירי הבטן הארוכים למקומם, לאחר שבמהלך ההריון הם זזים הצידה כדי לאפשר לרחם לגדול.

ומה קורה בגילאים מבוגרים יותר?

עם הגיל, האישה פחות פעילה מטבע הדברים, מה שמביא להצטברות שומנים. פעילות ספורטיבית בהחלט יכולה להוריד מעט שומן מהגוף, אבל היא לא תהיה הפתרון שיטפל בעודפי העור. לכן, בגילאים מבוגרים יותר, אנו רואים יותר ויותר נשים פונות לביצוע מתיחת בטן.

הכירו 3 תרגילי ספורט שאם תתמידו בהם ברמה יומית – תראו תוצאות!

ישנם תרגילי ספורט פשוטים שאתם יכולים לבצע בבית ולהגיע לתוצאות חיטוב לא פחות מאשר על ידי אימון בחדר כושר חדיש.

מחקר חדש מוכיח שניתן להשיג את אותן תוצאות שתשיגו ב-7 דקות בלבד של אימון גופי בבית. מדובר בשלושה תרגילים שפוטים שמבצעים בעצימות גבוהה.

תארו לעצמכם שבמקום ללכת למכון הכושר תוכלו להגיע לתוצאות דומות אם תקדישו שבע דקות בלבד לאימון פשוט בבית. לא מאמינים? מחקרים גילו את הסוד לסדרת אימונים מהירה שמשיגה תוצאות. שבע דקות בלבד של אימון בעצימות גבוהה – ואתם מסודרים.

  1. עמידת מוצא –  פישוק ברוחב הכתפיים ידיים משני צדי הגוף.
    התרגיל  –  קפצו לעמידת פישוק רחב תוך כדי שאתם מניפים את הידיים למעלה מעל הראש, וחזרו בקפיצה לעמידת המוצא. קפצו קפיצות קלילות ונוחתים על כריות כפות הרגליים.
  2. עמידת מוצא – הישענו על קיר בצורת 'ישיבה'. כך שמפרקי הברך יהיו ב-90 מעלות.
    התרגיל –  יש להקפיד על גב ישר צמוד לקיר. משקל הגוף צריך להיות מוטל יותר על העקבים ומעט על הקיר, הימנעו מדחיפה של הרגליים כלפי הקיר. הכניסו בטן פנימה והישארו כך כל פעם לסשנים של 30-40 שניות.
  3. עמידת מוצא – מנח שכיבת סמיכה, הניחו את כפות הידיים על הרצפה בהתאם לרוחב הכתפיים.
    התרגיל –  הורידו את הגוף כאחד כלפי מטה עד זווית של 90 מעלות למרפק. הקפידו על מנח הגוף ישר בין הרגליים, הגב והראש.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן