fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

האם יש הבדל בין שתל עגול או אנטומי (אגסי) בהגדלת חזה?

האם יש הבדל במראה בין שתל עגול ורגיל לבין שתל אנטומי (בצורת אגס)? מחקר שבוצע בסין, עונה בדיוק על השאלה הזו.
ד”ר אברהם אמיר, מנתח פלסטי בכיר, מסביר מה בדקו במחקר, ומה היו התוצאות. מדוע בכלל ישנה התלבטות בבחירת השתל? “שתל אגסי נראה יותר טבעי – למעלה צר ולמטה רחב. שתל עגול הוא פשוט צורה עגולה ללא שינויים בקצוות השתל”, אומר ד”ר אמיר.

שתל אגסי

המחקר כלל שליחת תמונות של מנותחות להגדלת חזה לפלסטיקאים ומנתחים, וביקשו מהם להעריך – באיזה שתל השתמשו – עגול או אנטומי? החוקרים ביקשו את דעתם של המנתחים לגבי סוג השתל, והתוצאה מפתיעה. “רק כ-52% מהמנתחים והפלסטיקאים ענו תשובה נכונה. כלומר, כל תשובה שנייה כמעט, הייתה שגויה, ובכך ניתן לראות כי המנתחים לא ידעו לענות נכונה בחצי מהמקרים שבהם נשאלו”, מציג ד”ר אברהם אמיר.

התוצאה הייתה היא, שאין הבדל בין השתלים – שתל עגול או שתל אגסי, שניהם נראים כמעט אותו דבר, ולראייה, גם המנתחים המקצועיים לא הצליחו להבחין ולזהות איזה שתל הוכנס . כמו כן, חלק מהמנתחים ניסו להסביר את תשובתם ולפרט מדוע השתמשו בשתל שהם חשבו, אך לבסוף הם טעו.

אז מה עדיף?

ד”ר אמיר מציג כמה יתרונות, מדוע כדאי לבחור בשתל רגיל ולא אגסי: "השתל האגסי לא סימטרי וכל תזוזה או שינוי בכוון שלו גורם לעיוות בצורת החזה. לעומת זאת שתלים עגולים הם סימטריים ונראים יפה מבחוץ גם לאחר תזוזה. בנוסף, השתל האגסי יקר פי 2 מהשתל הרגיל, וכמו שראינו במחקר, אין סיבה טובה לבחור בו. לפיכך, אין צורך לבחור בשתל אנטומי לפי מחקר זה. בנוסף, גם החדרת השתל משתנה משתל לשתל. בעוד שאת השתל העגול הסימטרי, ניתן להכניס אותו כמעט ללא בעיות לאזור החזה, השתל האנטומי מצריך הכנסה מדויקת כיוון שהוא אינו סימטרי, והוא כאמור עלול ליצור עיוות. השתל האנטומי היה מודרני לפני שנים, אך כיום, רוב המטופלות והמנתחים בוחרים בשתל עגול סימטרי”.

לסיכום, השתל העגול זול יותר, קל להחדרה ולא יוצר עיוותים, וגם התוצאה הסופית, אינה שונה מהשתל האנטומי. “ההמלצה היא לבחור בשתלים עגולים ולא באנטומיים, לאור כל היתרונות, ואל נשכח שהוא נראה טבעי כמו השתל האנטומי. לכן, אין סיבה לבחור בשתל אנטומי כיום”, מסכם ד”ר אברהם אמיר.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן