fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

האם הגיע הזמן למתיחת פנים? כך תזהי את הסימנים וגם: עם מי כדאי להתייעץ?

עור פנים חלק ויפה משווה מראה צעיר. למרבה השמחה יש היום מגוון שיטות להעלים ולטשטש את סימני הזמן הנותנים אותותיהם בעיקר בעור הפנים. עור יבש, מקומט, נפול, מכוסה כתמים הוא עור זקן ועור זקן מוסיף לך שנים.

בין מגוון הדרכים לשוות לנו מראה צעיר יותר נכללות הזרקות למיניהן, מילוי קמטים, טיפולי פנים ועוד. עם כל החידושים בתחום כבר שנים רבות ידוע לכל כי מתיחת פנים מהווה האמצעי היעיל ביותר לטיפול בעור פנים מקומט, נפול וזקן. זוהי דרך מצוינת להפוך את עור הפנים שלך לעור מתוח, עמיד, חלק, רענן וצעיר, לאורך זמן וכך להרוויח עוד כמה שנים ולהיראות צעירה מכפי גילך.

"קמט או שניים, קמטוט או עור עודף אינן סיבה לבחור בטיפול פולשני בדמות מתיחת פנים" משיב הכירורג הפלסטי הבכיר דוקטור רונן גלזינגר כשנשאל מי יכולה או צריכה לעבור מתיחת פנים.

“ זה מהווה פתרון מצוין, ארוך טווח ומקיף, אך יש לבצעו רק למי שמתאימה". אז מי מתאימה וכיצד יש לדעת האם עדיף לך לבצע מתיחת פנים או שמא להסתפק בפתרונות פולשניים פחות גם אם הם פחות יעלים ואפקטיביים?

מתיחת צוואר

סימנים וקריטריונים – לשקול מתיחת פנים

ד"ר גלזינגר גורס כי ישנם כמה תנאי סף שבהתקיימם על המנותחת, בעצה אחת עם כירורג פלסטי ותיק ובעל ניסיון לשקול ביצוע מתיחת פנים. בין השיקולים המכריעים מונה ד"ר רונן גלזינגר את השיקולים הבאים:

    1. מצב העור של המנותחת: ד"ר רונן גלזינגר- "ראשית, חשוב להבין כי זה מתאים למישהי שאמצעים אחרים אינם יכולים להועיל לשיפור מראה העור שלה, או שאינם יכולים להועיל לשיפור מספק או ארוך טווח. שנית יש לבחון היטב ולהתרשם ממאפייני העור של פניה כדי לקבוע את הצורך.בין הסימנים שיניעו לפעולה וביצוע הניתוח בולטים הסימנים הבאים- טשטוש קו הלסת; לחיים נפולות ושמוטות; קיומו של עור עודף אשר נוטה להצטבר בעיקר בצוואר, בקו הלסת ובקדמת האוזן; קמטים רבים; קמטוטים; סנטר כפול; צוואר מקומט ועוד. נשים עם סימנים כאלה שאינם מובהקים או חמורים יוכלו לשקול שימוש בטכניקות שונות להצערת מראה הפנים או, לחלופין להסתפק ב'מיני מתיחת פנים' ולא יעברו מתיחת פנים מלאה".
    2. קמטים או עור עודף ו/או נפול: בגלל שמו של ההליך הכירורגי רבים טועים לחשוב כי המנתח "מותח" את עור הפנים במסגרת מתיחת פנים. מינוח זה אינו מדויק ואכן בתרגום חופשי מכינוי הניתוח באנגלית מדובר ב"הרמת פנים" ולא במתיחתם.“אכן במסגרת הניתוח מרימים את עור הפנים ולא מותחים אותו" מחדד ד"ר רונן גלזינגר. "פגעי הזמן מזיקים לעור, יוצרים עודפי עור ועור נופל- עישון, גנטיקה, תזונה לקויה, זיהום אוויר, חשיפה לשמש ועוד גורמים פוגעים, עם הזמן בעמידות של רקמות עור הפנים. העור מתייבש, מזדקן, מאבד מהאלסטיות, הגמישות והברק שלו. העור גם מתקמט אבל בעיקר נעשה רפוי ומדולדל, מתמלא במצבורי שומן, נעשה דק, רפוי ולא גמיש.

      במקביל גם קורה תהליך טבעי בו מתרופפות הרצועות התומכות בעור הפנים אשר מקבעות את העור לרקמות התת־עוריות; עם התרופפות זו צונחות רקמות הפנים כלפי מטה. במקרה זה, להבדיל מקמטי הבעה במצח או בצידי השפה, יש צורך במתיחת פנים ואין להסתפק רק במילוי קמטים".

    3. ציפיות מה : “ מתיחת פנים הנעשה על ידי כירורג פלסטי מומחה יכול לתרום להצערת מראה עור הפנים בכעשר עד חמש עשרה שנים” אומר ד”ר רונן גלזינגר. "לפני הבחירה על המועמדת לניתוח להבין הבנה מלאה ועמוקה את משמעויות הניתוח , מאפייניו והשלכותיו.עליה לדעת מה בדיוק צפוי לה, מה ייעשה , מה הם הסיכונים האפשריים, מהי תקופת ההחלמה ומהן התוצאות המקוות האפשריות בהתחשב בנתונים ההתחלתיים טרם הניתוח . חשוב גם לדעת שתוצאות הניתוח הן לכעשר שנים בדרך כלל- עם הזמן ולאחר תקופה זו העור יאבד ממראה הצעיר והחדש באטיות אך בהתמדה".

סוף מעשה בהתייעצות תחילה

אם הסקת כי את מועמדת מתאימה לניתוח בחרי את המנתח הטוב ביותר וקבלי ייעוץ הכי טוב שניתן. פני לפחות לשני כירורגים פלסטיים מומחים וקבלי שתי חוות דעת. שימי לב- לא כל מי שמכנה עצמו מומחה בתחום הוא אכן כזה: יש להתייעץ רק עם מומחה לכירורגיה פלסטית ולא עם "מומחה למתיחת פנים" או "מומחה לניתוח פלסטיים". בדקי את התואר וגם את הניסיון והוותק. אל תתביישי לשאול שאלות, לדרוש ולקרוא חומר כתוב, להתעניין בכל ההשלכות של הניתוח ובעיקר בתוצאות- בקשי הדמיה טרום ית אשר מנסה לשקף את תוצאות הניתוח וודאי כי מי שמבצע אותה זה הרופא בעצמו- רק כירורגים פלסטיים יכולים לשער את תוצאות הניתוח בהתבסס על ידע מקצועי ובהתחשב במוגבלויות הקיימות באופן אמין.

מאת: ד"ר רונן גלזינגר

מומחה למתיחות פנים

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן