fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

ניתוח אף – אסתטיקה ובריאות במהלך אחד

אף מקושר רבות לעולם האסתטיקה הרפואית היות וממלא תפקיד מהותי ביצירת הרמוניה בין מבנה האף למסגרת הפנים. יחד עם זאת, מדובר בפרוצדורה המהווה נכס גם בתחום השחזור הכירורגי, היות והיא מסייעת בשחזור ותיקון דפורמציות מולדות או נרכשות ומטפלת בהפרעות נשימתיות.

המטרה הבסיסית המובילה את הכירורג היא שיפור חיי המתרפא ע"י עיצוב ופיסול מראה האף עד לקבלת מראה הרמוני והשבת התפקוד התקין. בדומה לניתוח מתיחת בטן  גם זה יש על מנת להימנע מניתוחים חוזרים ונשנים או החמרה במצב התפקודי, אין מנוס מלבדוק את מידת התאמתכם לפרוצדורה ומהותה.

ניתוחים פלסטיים

מועמדים אידיאליים

היות ומדובר בפרוצדורה כירורגית לכל דבר, הרי שהתאמת המטופל לפרוצדורה הינה קריטית. בין האנשים התואמים את ההליך מצויים:

  • בעלי דפורמציות מולדות או נרכשות (כתוצאה מטראומה או כושל).
  • מתרפאים הסובלים מחסימה בדרכי הנשימה באף.
  • בעלי רצון בשינוי שמקורו אסתטי קלאסי. הפרוצדורה מבוצעת בבני גיל 16 ומעלה היות ועד הגיל הנ"ל עצמות הפנים במגמת התפתחות מתמדת.
  • מקרים חריגים. למרות הגבלת גיל ניתוח האף, הרי שישנם המתאפשרים גם בגילאי ילדות מחמת גידול שפיר של כלי דם באף (המנגיומה), שפה שסועה או שברים.
  • מתרפאים שאינם מעשנים או סובלים מבעיות רפואיות דוגמת אנמיה, אסטמה, לחץ דם גבוה, סוכרת, אוושה בלב או דופק בלתי סדיר.

ייעוץ מקדים

בטרם מיישמים את התוכנית שתשנה את קווי המתאר, הרופא בוחן את פני המטופל ותוך שקלול רצונותיו ו/או קשייו, ממליץ על מידות האף המבוקש ואופיו. בדיקת האף כוללת את הערכת מרקם העור וסוגו, בחינת מבנה העצמות והסחוסים ובדיקת חסימה במעברי האוויר ע"י אנדוסקופ. בתום בדיקה זו מבוצעת הדמיה תלת ממדית שלא רק בוחנת את מצבו של המטופל – אלא מאפשרת תיאום מדויק יותר ביו ציפיות ותוצאות בפועל.

אף- שלב אחר שלב!

  1. הרדמה – ההרדמה המיושמת תלויה בהיקף הפרוצדורות המיושמות באזור הפנים ומצבו של המטופל. זו נעה בין הרדמה מקומית + טשטוש עמוק (10 זריקות ע"ג האף ובתוכו בלוויית כדורים וזריקות הרגעה) ועד הרדמה כללית.
  2. מהלך הניתוח – אף מתבצע באחד משני האופנים הבאים:
    • ניתוח אף בשיטה הסגורה: שכיח הכולל ביצוע חתכים פנימיים בתוך רירית האף. יתרונות השיטה: אי חשיפת רקמתו הפנימית של האף (טיפול ע"י מישוש בלבד), תופעות לוואי מזעריות וסמויות מהעין וזמן התאוששות מהיר.
    • ניתוח אף בשיטה הפתוחה: משלבת חתכים פנימיים וחיצוניים. אל החתכים הפנימיים ברירית האף, מתווסף גם חתך מזערי בבסיס האף ובין הנחיריים המאפשר את הרמת רקמת העור מעל השלד וחשיפת המבנים הפנימיים. שיטה זו מייצרת צלקת גלויה המיטשטשת עם הזמן וזמן ההחלמה אורך זמן רב יותר בהשוואה לשיטה הקלאסית הסגורה.
      יתרונות השיטה: מסייעת בטיפול במצבים חריגים, ביניהם: הסרת גידולים, תיקון דפורמציות מולדות או נרכשות וקיומן של בעיות רפואיות נוספות המחייבות את יישום השיטה.
  1. לאחר הניתוח : האזור המנותח עובר חבישה התומכת במבנה החדש ומונעת דימומים והמטופל מועבר לחדר התאוששות (ללא אשפוז). חלקה החיצוני של החבישה כולל גבס המגן על מבנהו החיצוני של האף שבעתיד רק יוסיף להתעצב.כשבוע לאחר מכן, הגבס מוסר, כאשר חודש וחצי לאחר מכן, הנפיחות נעלמת ותוך חצי שנה-שנה נעלמים כל שאר "ספיחי" הניתוח . בשבוע הראשון לאחר הניתוח מומלץ לשכב על הגב עם ראש מורם, להיזהר בתנועות הגוף (אף בישיבה), ולהקפיד על ניקוי עדין של עור הפנים, וכמובן, סביב הגבס. עם הסרת הגבס מנקים בעדינות גם את האף. כמובן שבשלב ראשוני זה אין לקנח או לחטט באף!

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן