fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

איך הפכה ישראל ליעד פופולרי לניתוח פלסטיים?

תיירות רפואית היא מושג נפוץ מאוד כיום. ברחבי העולם, מיליונים נוסעים מדי שנה למדינות אחרות על מנת לקבל בהן טיפול רפואי. בחלק מהמקרים, מדובר בתיירות שעיקרה הוא פלסטיים.

לאחרונה פורסמה ב"גארדיאן" הבריטי כתבה מקיפה על תיירות רפואית, ולפיה בשנתיים האחרונות, מספר הבריטים שיוצאים לחו"ל על מנת לעבור פלסטיים הכפיל את עצמו. הסיבה העיקרית היא כמובן המחיר הגבוה שהם נדרשים לשלם במדינתם.

בכתבה הובאה הדוגמא של צ'כיה, שהפכה למדינת יעד מועדפת לביצוע פלסטיים, כאשר בחלק מהמקרים, מחיר הניתוח שם הוא כרבע ממחיר הניתוח בבריטניה.

ניתוח פלסטי

ומה קורה אצלנו?

 

ישראל, היא ללא ספק, אחת ממעצמות התיירות הרפואית בתחום הניתוח הפלסטיים. לישראל מגיעים בדרך כלל מחו"ל על מנת לעבור "גדולים" – כמו למשל מתיחת בטן, מתיחת פנים, אף והקטנת חזה. אלו שדורשים אחריות גדולה יותר מהצוות הרפואי בהשוואה לניתוח או טיפולים "פשוטים" יותר (כמו הזרקת בוטוקס לפנים), זאת בשל העובדה שחוסר הצלחה אלו, עלול להוביל לתוצאות בעייתיות וניכרות לעין אצל המטופלים.

כך לדוגמא, אם במזרח אירופה אין בעיה לעבור הגדלת חזה, שכן לא מדובר מורכב מאוד, במקרה של מתיחת פנים, המצב אחר – זהו שאסור לקחת בו סיכונים מיותרים וההמלצה היא לעבור אותו אצל רופא מהשורה הראשונה. ישראל, שנחשבת למעצמה בתחום הניתוח הפלסטיים, כמו מתיחת בטן, מתיחת פנים והגדלת חזה, מהווה יעד אטרקטיבי מאוד עבור אותם אנשים שמעוניינים להבטיח שהם נמצאים בידיים טובות.

מי מגיע לעבור בישראל?

גם בעולם שמה של ישראל ידוע כאחת המדינות המובילות פלסטיים, ולכן ניתן לראות לא מעט אנשים המגיעים לכאן ממדינות ברית המועצות לשעבר וממדינות סמוכות כמו קפריסין. מהתרשמותי, אנשים אלו יודעים היטב מי הרופא שמטפל בהם ומבצעים את ההכנה הנדרשת עוד בחו"ל. כמו כן, הם מעדיפים שהרופא שינתח אותם יגיע גם מהמערכת הציבורית. כך הם יודעים שהם נמצאים בידיים טובות.

ציבור נוסף שניתן להזכיר הוא הישראלים לשעבר שחיים כיום באמריקה. ציבור זה מעדיף לבצע פלסטיים מורכבים כמו מתיחת בטן ו מתיחת פנים, בישראל ולא בארצות הברית, משני טעמים עיקריים: ראשית, הם מעוניינים לבצע את הניתוח במדינה שבה הם סומכים על המערכת הרפואית. שנית, המחיר עבור פלסטי בישראל נמוך יותר מאשר בארצות הברית.

הסטנדרטים הרפואיים בישראל

הסטנדרטים הרפואיים ברפואה הפלסטית בישראל הם מהגבוהים בעולם, והמוניטין הזה נבנה במשך שנים רבות. הרפואה במדינה פתוחה להשוואות מהמערב: קיימים שיתופי פעולה עם גורמי אקדמיה מחו"ל, המחקרים מפותחים מאוד וקיים אימוץ של עקרונות בינלאומיים (לדוגמא שתלים תקניים בחזה עם אישור). בהשוואה למדינות מזרח אירופה, ישראל נחשבת למפותחת יותר, שכן מזרח אירופה החלה להיפתח למערב רק בשנים האחרונות.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן