fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

עד כמה מתיחת פנים משפרת את הסיכויים להתקבל לעבודה?

כמנתח פלסטי בכיר, אני נתקל בהמון נשים וגברים שמעוניינים לשפר את המראה הכללי שלהם – בין אם מתוך אי נוחות, כמו למשל הרמת עפעפיים או ניתוח מתיחת בטן, ובין אם מתוך רצון לשפר את תחושת הביטחון העצמי ופשוט 'להיראות טוב יותר'. הרצון במראה צעיר יותר, מאפיין יותר את תחום מתיחת הפנים.

אם פעם, מתיחת פנים היה בגדר לוקסוס של האלפיון העליון, כיוםהניתוח פופולרי מאוד ונגיש להרבה יותר חלקים באוכלוסייה. כמו כן, יש גם הרבה אפשרויות מבחינת הטכניקות שמביאות לתוצאה יפה ואסתטית יותר. ניתן גם לשלב אתהניתוח עם פרוצדורות בלייזר, פילינג המכיל חומרים כימיים וטיפולים נוספים כמו בוטוקס.

מתיחת צוואר

להיראות טוב כדי להתקבל לעבודה

בשנים האחרונות, כמו שכולנו יודעים, המודעות לנושא האסתטיקה והמראה החיצוני, עלתה מדרגה. נשים רבות מעוניינות להיראות צעירות מכפי גילן, בחלק מהמקרים, על מנת לשפר את סיכויי הקבלה שלהן למשרה מסוימת ובשוק העבודה בכלל – בשל הנטייה לקבל מועמדות הנראות צעירות יותר. מחקר שנערך בנושא ושנתוניו פורסמו באתר כלכליסט, הראה כי נשים יפות זכו להערכות אישיות גבוהות יותר בקבלה לעבודה בהשוואה לנשים שדורגו כ'לא יפות'. ואכן, המודעות ליופי ולאסתטיקה הפכה לנושא חשוב מאוד עבור נשים רבות (וגם גברים).

למשל, בעבר טיפלתי במספר נשים שסיימו את הקריירה הצבאית שלהן והשתחררו מצבא הקבע בגיל 45-55. נשים אלה יצאו אל שוק העבודה וכדי לשפר את סיכוייהן בחרו לבצע מתיחת פנים ולשוות לפניהן מראה צעיר יותר. מדובר באזור שונה משאר האזורים בגוף, שכן הוא החשוף ביותר ולא ניתן להסתיר אותו. לשם השוואה, חזה אינם בגדר הכרח לנשים אלה, מכיוון שהן יכולות 'להסתדר' באמצעות חזיות מסוימות.

סיבות חברתיות נוספות לביצוע מתיחת פנים

שיפור סיכויי הקבלה לעבודה הוא רק חלק אחד מתוך שלל סיבות לביצוע מתיחת פנים. הנה כמה סיבות נפוצות שבהן אני נתקל, מעדויות של מטופלות:

  • "ראיתי את עצמי בפרופיל וחשכו עיניי" – נשים רבות מבקשות לבצע אתהניתוח בשל חוסר שביעות רצון מהמראה שלהן, לאחר שהן הביטו בתמונתן וחשו מאוכזבות.
  • "אני מחתנת את הבן, אין סיכוי שאיראה מבוגרת" – אירוע גדול של אחד הילדים הוא עוד סיבה מרכזית לביצועהניתוח , במיוחד כאשר המטופלות עומדות לפגוש חברים ובני משפחה איתם הן לא התראו שנים ארוכות.
  • " מתיחת פנים ישפר לי את הביטחון" – כמו שציינתי,הניתוח בדרך כלל משפר את הביטחון העצמי של כל הנשים שעוברות אותו, אך ישנן נשים שמעוניינות לעבור אותו במטרה אחת והיא שיפור הביטחון.
  • "אני רוצה להוציא לכולם את העיניים" – כן, יש גם נשים שמעוניינות לעבור אתהניתוח רק כדי לסובב ראשים ולזכות במבטים מפרגנים מהסביבה. כיום, כולם מדברים על המראה החיצוני: בחדר כושר, באירועים משותפים ובמסגרות נוספות, ולכן עשויה להיווצר תחרות שמובילה לרצון לשינוי.

כמי שמקבל פידבקים מהמטופלות ומהמטופלים, כבר שמעתי שה סייע לנשים להתקבל לעבודה בגילאים בוגרים יחסית, או שיפר להן את הביטחון העצמי. מצד שני, אחד ה'מינוסים' עלול להגיע מכיוון לא צפוי – החיים האישיים. ישנם מצבים שבהם מראה האישה נעשה צעיר הרבה יותר מכפי גילה, עד כדי כך שבן הזוג שלה נראה לפתע מבוגר יותר…

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן