fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

מיתוסים נפוצים בנוגע לניתוח מתיחת בטן

כמי שמבצע מתיחת בטן במשך שנים, אני נתקל בהמון שאלות ושמועות באשר לניתוח זה. ברור ואף טבעי שהסקרנות והרצון לדעת כמה שיותר לפני ביצוע מתיחת בטן, גדולים, ולכן אני נענה בשמחה כדי לספק כמה שיותר מידע על הניתוח לפני ביצועו. הנה כמה דעות, או 'מיתוסים' באשר לניתוח זה, והסבר מדויק יותר לגביהם.

"רק נשים יכולות לעבור מתיחת בטן"

אמנם שיעור הנשים העוברות את הניתוח גדול יותר בהשוואה לגברים, אבל אין הדבר אומר שגברים לא יכולים לעבור את הניתוח ! זה נעשה בעיקר בעקבות עודפי עור לאחר הרזיה קיצונית (או לאחר הריונות).גברים רבים שעוברים הרזיה, מעוניינים להיפטר מעודפי העור וליהנות מבטן מחוטבת, ועבורם הניתוח מצוין.

שאיבת שומן

"לא כדאי לעבור מתיחת בטן המשולבת בשאיבת שומן"

ההפך הוא דווקא הנכון. אתחיל במספרים: מניסיוני, כ-80% מ מתיחת בטן משולבים עם שאיבת שומן. למעשה, בחלק גדול מהמקרים מדובר בשתי פעולות הנעשות זו לצד זו. שאיבת שומן למעשה עוזרת להשיג את המראה האסתטי והנאה לעין לאחר מתיחת בטן וה המשולב אורך בין שעה וחצי לשעתיים. מומלץ בכל מקרה, להתייעץ עם הרופא המטפל לפני כן.

"הבטן בולטת? הפתרון הבטוח הוא מתיחת בטן"

במקרים רבים ניתן לטפל בעודפי עור שהצטברו באזור הבטן, אבל חשוב לזכור שלא תמיד הבטן בולטת בגלל עור רפוי או עודפי עור. לעתים, מדובר בשומן שנמצא מתחת לעור, שבו ניתן לטפל באמצעות שאיבת שומן ולא מתיחת בטן. דבר נוסף שחשוב לזכור: לעתים השומן הגורם לבטן בולטת הוא שומן המצוי בתוך חלל הבטן (נפוץ אצל גברים). במקרה זה, העדיפות היא לא לבצע .

"נשים צריכות לחכות עם מתיחת בטן רק אחרי הלידות"

אם אתן נשים אחרי הריון ומתכוונות להיכנס להריון גם בעתיד, שקלו לדחות את הניתוח לאחר הלידות, אך כמובן שאין חובה כזו. אם אתן לאחר הריון וסובלות מבעיות כמו דימוי עצמי נמוך בשל מראה הבטן, ואם את מתכננת לקחת 'הפסקה' של כמה שנים, יש לחשוב על כך. ובאופן כללי, מניסיוני, נשים רווקות מגיעות לעבור את הניתוח כדי לשפר את המראה החיצוני שלהן, על אף שהן מתכננות להיכנס להריון בעתיד. המסקנה: נשים יכולות לעבור את הניתוח גם לפני הלידות וביניהן, אך כמובן מומלץ לשקול ולהתייעץ

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן