fbpx

ד״ר אברהם אמיר

מנתח פלסטי בכיר

0509691393

מידע אודות ניתוח עפעפיים

עפעפיים נמנה על ההתערבויות הכירורגיות- אסטטיות הנפוצות בעולם המערבי, ומטרתו העיקרית היא להשיב לאזור העיניים מראה רענן, בריא וצעיר. מדובר פשוט יחסית ללא סיכון גבוה, הדורש מספר התאמות ובדיקות לפני ביצועו. לכן, לפני שפונים לניתוח יש להיוועץ ברופאים, וכדאי גם להכיר מראש מספר היבטים הקשורים בו.

מהם העפעפיים

בדרך כלל להרמת עפעפיים מתמקד בעפעפיים העליונים שצנחו, אך בהחלט עשוי לטפל גם בעפעפיים התחתונים. מטרתם העיקרית של העפעפיים הינה להגן ולשמור על בריאות העיניים, ומתוך כך לאפשר את קיומה של ראייה חדה וטובה. זאת, באמצעות ההגנה הפיזית הנובעת מעצם מבנה ומיקום העפעף, וכן מתוך השתתפות במנגנוני פיזור וניקוז של דמעות. העפעפיים עצמם עשויים מעור, שרירים, רקמות חיבור ולחמית המסודרים בשכבות ליצירת מבנה אנטומי מורכב. לאורך השנים מתרחשת ירידה במתח השרירים, הזדקנות של תאים והצטברויות שומן ועור, המובילות למראה בלתי אסטטי בעיקר לאחר גיל 30 ולעיתים גם לפגיעה בראייה. אלו הן הסיבות שבגינן פונים אנשים רבים לניתוח עפעפיים.

מתיחת פנים

כאמור, עפעפיים נועד להשיב את המראה הבריא והצעיר של אזור העיניים. מדובר בהליך המבוצע על פי רוב בהרדמה מקומית, ובמהלכו משתמש המנתח באמצעי חיתוך שונים כמו לייזר, מחט או להב. עצמו מרימים את העפעפיים העליונים שצנחו עקב הצטברויות של שומן ועור, מוציאים את העודפים ומעצבים את המראה הסופי באופן מבוקר.

לאחר הוצאת העודפים סוגרים את העפעפיים עם תפרים הכרוכים בצלקת קטנה שתישאר נסתרת בתוך קפל. בנוסף לכך, מוסרים לעיתים גם עודפים שהצטברו באזור העפעפיים התחתונים, על מנת להפחית או לבטל את המראה הנפול של העור מתחת לעיניים. יש לציין כי נהוגות כיום שתי שיטות עיקריות לביצוע הרמה של עפעפיים תחתונים.

בשיטה הראשונה והוותיקה מבצע המנתח חיתוך קטן מתחת לאזור הריסים שדרכו יוצאו העודפים, ובהמשך ייסגר החתך בתפרים. בשיטה השנייה נעשה חתך פנימי באמצעות לייזר, המסייע להסרת כתמים, החלקת קמטים ומתיחה של העור, ללא הישארות צלקת. תוצאות הלייזר אמנם אסטטיות יותר מהשיטה הוותיקה, אך מדובר בהליך יקר יותר שעצם ביצועו גם תלוי בסיבות לצניחת העפעפיים.

תוצאות הניתוח

חשוב להבין כי עפעפיים הינו הליך כירורגי בקנה מידה קטן ביותר, כך שלעיתים קרובות השינוי אינו בולט ומובהק מבחינה חיצונית, ובכך נעוץ יתרונו. למעשה, אדם שעבר עפעפיים מבחין בהחלט בשינוי במראהו שחזר להיות רענן וצעיר, וגם מרגיש באופן ברור בשיפור בחיוניות לאורך היום.

יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בשינוי מבוקר ומתוכנן המשווה מראה טבעי לחלוטין, ייתכן בהחלט שלא ייתקל המנותח באמירות והסתייגויות מצד הסביבה. כלומר, השינוי החיובי אכן ייראה ויורגש, אך אחרים יתקשו מאוד לשייך זאת להליך י.

הכנות והתאמות

אמנם להרמת עפעפיים הינו הליך נפוץ ומקובל שאינו כרוך בסיכונים מהותיים, אך מובן שיש צורך במספר בדיקות לצורך התאמה והחלטה על הניתוח . ראשית, יש לסור אל רופא עיניים לצורך אבחון הבעיה ונסיבותיה, כגון עייפות, תורשה וגיל.

האבחנה תוביל להמלצה על ביצוע טיפול זה או אחר, כולל המתמקד בעפעפיים עליונים, תחתונים או המשלב את שני האזורים. במידה שהוחלט על נדרשת הפסקת הנטילה של תרופות לדילול דם, וכמו כן מומלץ לסור לבדיקת צניחתן של הגבות על מנת לבחון שילוב בין להרמת גבות ביחד עם העפעפיים.

Schedule a meeting

לקביעת פגישת יעוץ ללא התחייבות

כל שנדרש כדי להרגיש מלאת חיים וביטחון עצמי

קביעת פגישת יעוץ

דילוג לתוכן